شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
تکمیلی/ بعد از ظهر جمعه رخ داد؛
فکرشهر: آتش سوزی شناورهای صیادی پهلو گرفته دراسکله بندر دیر در جنوب استان بوشهر که از دقایقی پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد...
کد خبر: ۱۲۶۱۵
جمعه ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: آتش سوزی شناورهای صیادی پهلو گرفته دراسکله بندر دیر در جنوب استان بوشهر که از دقایقی پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اگرچه نیروهای آتش نشانی و امدادی در تلاش برای مهارآتش هستند اما به علت وزش باد شدید، دامنه آتش هر لحظه گسترده تر می شود و به شناورهای دیگر سرایت می کند.

\n\n

مشاهدات خبرنگاران حاکی است، هم اکنون آتش به بیش از شش فروند از شناورهای پهلوگرفته دراین اسکله سرایت کرده است و شعله های آتش همراه با دود فضای اسلکه و اطراف آن را فراگرفته است.

\n\n

\n\n

به علت وزش باد شدید، گرمای زیاد و گسترده بودن دامنه آتش سوزی مهار آن با وجود تلاش آتش نشان بسیار سخت شده است.

\n\n

هنوز علت و جزییات این آتش سوزی مشخص نیست.

\n\n

همچنین خبر می رسد فرمانداردیر خواستار کمک برای مهار آتش سوزی شناورهای صیادی در این بندر شده است.

\n\n

درخواست فرماندار از سایر مناطق مجاور

\n\n

به نوشته ی ایرنا، وی از آتش نشانی های شرکت ها، مجتمع های پتروشیمی و سازمان منقطه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، شهرستان های جم و دشتی خواست برای مهار آتش سوزی شناورهای صیادی به کمک نیروهای امدادی و آتش نشان مستقر دراسکله این بندر بشتابند.

\n\n

حمزه اعتماد افزود: این آتش سوزی که ساعتی پیش آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیروها و خودروهای آتش نشانی که از شهرهای همجوار از جمله کنگان، کاکی، بردستان و بنک به کمک آتش نشان شهر دیر آمده اند، برای مهار آتش در تلاش هستند.

\n\n

\n\n

وی اضافه کرد: به دلیل گستردگی آتش سوزی، باد شدید، دود زیاد و وجود مخزن های سوخت گازوئیل در شناورها که احتمال انفجار دارند، ا نزدیک شدن نیروها و خودورهای آتش نشانی به شعله های آتش امکان پذیر نیست.

\n\n

اعتماد ادامه داد: تاکنون حداقل 10 فروند شناور ( لنج) درآتش سوخته و دامنه آتش سوزی لحظه به لحظه گسترده تر می شود.

\n\n

فرماندار دیر بیان کرد: در پی درخواست از شرکت متانول کاوه مستقر در این شهرستان کشتی آتش نشان این شرکت و آتش نشانان شهرستان های جم و دشتی عازم منطقه برای پیوستن به نیروهای امدادی و آتش نشان مستقر در این بندر برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی شناورها هستند.

\n\n

وی یادآورشد: علت آتش سوزی شناورها در اسکله این بندر مشخص نیست و پس از مهار و خاموش کردن آتش سوزی بررسی در این زمینه آغاز خواهد شد.

\n\n

شعله های سرکش آتش پس از 4 ساعت مهار شد/ 16 شناور سوخت

\n\n

مدیر شیلات شهرستان دیر استان بوشهر گفت: با تلاش نیروهای آتش نشان و امدادی و گذشت بیش از سه ساعت از وقوع آتش سوزی شعله های سرکش آتش در اسکله این بندر مهار شده اما به طور کامل خاموش نشده است.

\n\n

عقیل امینی افزود: آتش سوزی بین ساعت 15 تا 16 دریک شناور باری در پست چهار ضلع غربی اسکله بندر درآغاز شد و به علت رها شدن شناور آتش گرفته و حرکت آن به سمت پست سه ضلع شرقی این اسکله، آتش به شناورهایی که در این محل پهلوگرفته بودند، سرایت کرد.

\n\n

وی افزود: با توجه به وزش باد شدید و گستردگی دامنه آتش 16 شناور پهلوگرفته در این ضلع اسکله طعمه حریق شدند که چهارشناور باری و 12 فروند صیادی هستند.

\n\n

\n\n

امینی اضافه کرد: هم اکنون همه شناورهایی در اسکله بندر دیر پهلوگرفته بودند برای جلو.گیری از سرایت آتش به خارج از اسکله منتقل شده است. اند. 

\n\n

وی ادامه داد: تاکنون دراین حادثه هیچ تلفات جانی گزارش نشده است.

\n\n

مدیرعامل تعاونی صیادی بندر دیر گفت: به علت نبود آتش خاموش کن دراسلکه این بندر، وضعیت نامساعد جوی و وزش باد قوس از غرب به شرق و شعاع 200 متری شعله آتش با وجود تلاش نیروهای امدادی و آتش نشان اما دامنه آتش گسترده شد و مهار آن ساعاتی به طول انجامید. 

\n\n

حسین بهشتی نژاد افزود: به علت وجود مخزن های سوخت و سیلندرهای گاز و دیگر تجهیزات موجود در شناورها انفجارهای در لنج های سوخته رخ می دهد و به همین دلیل کار خاموش کردن کامل آتش سوزی دشواز و زمان بر شده است.

\n\n

وی اضافه کرد: با کمک نیروهای آتش نشانی شهرهای همجوار تلاش برای خاموش کردن کامل آتش سوزی شناورها در اسکله این بندر ادامه دارد.

\n\n

دیر بزگرترین بندر صیادی جنوب کشور دارای 500 فروند قایق، لنج و کشتی صیادی در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر