دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۲۱۳
سه‌شنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: افزایش سرقت در دیلم استان بوشهر باعث شد تا مسئولان این شهرستان نسبت به تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با این جرم اقدام کنند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، رئیس دادگستری دیلم در نخستین نشست  این قرار گاه گفت: هدف تشکیل قرارگاه پیشگیری و مقابله با سرقت متشکل از ۲۷ دستگاه، تقویت هماهنگی و اتخاذ تدابیر میان بخش‌های مختلف به منظور برخورد قاطع و قانونمند و پیشگیری از سرقت‌ها در این شهرستان است.

محمدکاظم گلستان افزود: دستگاه قضایی و ضابطان بویژه فراجا به تنهایی نمی‌توانند از جرم سرقت که یک پدیده و معضل اجتماعی است، پیشگیری و آن را ریشه کن کنند بلکه همه دستگاه‌ها باید به وظایف خود در این حوزه اقدام کنند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم بیان کرد: مشکلات اقتصادی و رعایت نکردن نکات ایمنی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله علل افزایش سرقت در سال جاری در این شهرستان بوده است.

وی گفت: تعداد زیادی از سارقان دستگیرشده معتاد به موادمخدر هستند که لازم است کمپ‌های بازپروری و نگهداری از معتادان در این شهرستان افزایش و ساماندهی شوند.

رئیس دادگستری دیلم با بیان اینکه برای کاهش سرقت، باید ظرفیت‌های جامعه را شناسایی و فعال‌تر کنیم، افزود: آموزش‌های همگانی باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های مالی ناشی در این زمینه می‌شود.

فرماندار و رئیس شورای تامین دیلم گفت: بحث پیشگیری در بروز سرقت بسیار موثر است زیرا فردی که سرقت خردی را مرتکب می‌شود، در آینده  قادر به سرقت‌های بزرگ تر خواهد شد.

ناصر کشاورزی افزود: همزمان با برخوردهای قضایی باید در تربیت عمومی جامعه نیز با آموزش و کارهای فرهنگی تلاش کنیم.

وی اظهارکرد: برخی سرقت ها نظیر کابل‌های تلفن ثابت اگرچه ارزش مالی ندارند اما تبعات اجتماعی و نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

فرماندار دیلم گفت: باتوجه به اینکه به کارگیری فناوری های نوین در کاهش سرقت نقش بسزایی دارد، در آینده نزدیک دوربین های مداربسته در سطح شهر نصب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب و دبیر شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دیلم بیان کرد: این شهرستان از شهرستان‌های امن استان و کشور بوده و آمار سرقت از حیث تعداد در مقایسه با دیگر نقاط کم تر است.

محمدضیایی افزود: سرقت، پدیده ای پیچیده است که بخش زیادی از بیت المال صرف پیشگیری، مبارزه با سارقان، اداره زندان ها و تامین زندگی خانواده سارقان می‌شود.

وی یادآورشد: سرقت های به وقوع پیوسته در شهرستان دیلم، خرد بوده است و سرقت های خشن به ندرت وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب دیلم با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم منوط به شناخت عوامل آن است، گفت: حاشیه نشینی، نبود پارکینگ  بویژه در مناطق اقتصادی، تاریکی برخی معابر، مسایل اقتصادی و اشتغال، رعایت نکردن نکات حفاظتی از سوی اشخاص و نبود پایش تصویری از جمله عوامل افزایش سرقت در این شهرستان است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر