دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۶۱۸
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۶۲ مورد بند خاکی و سنگ ملاتی (سازه آبخیزداری) احداث و ۱۴۵هزار هکتار عملیات بیولوژیک و بیومکانیک در این استان اجرا شده است.

به گزارش فکرشهر، سید رضا حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این عملیات در سطح ۴۷۱ هزار هکتار اجرا و با فرض چهار بار آبگیری سالانه بالغ بر ۱۴۰ میلیون مترمکعب استحصال آب در سطج استان انجام می شود.

وی بیان کرد: برای اجرای پروژه های آبخیزداری تا پایان سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

حسینی یادآور شد: همچنین بیش از یک میلیون هکتار از سطح حوزه های آبخیز استان دارای مطالعه و آماده اجرای عملیات آبخیزداری هستند.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت اجرای سازه های آبخیزداری امسال ۷۴ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات استانی، محرومیت زدایی و ملی برای اجرای عملیات آبخیزداری و پرداخت مطالبات پیمانکاران این استان مصوب شده است.

وی پیشگیری و مهار سیلاب، جلوگیری از خسارت وارده ناشی از آن، تغذیه مصنوعی سفره های آب زیر زمینی، پیشگیری از فرسایش و تخریب خاک و تولید رسوب را از جمله مزایای اجرای سازه های آبخیز عنوان کرد.

حسینی گفت: انجام پروژه‌های مهم آبخیزداری و استحصال حجم قابل ملاحظه‌ای ازرواناب تاثیر مهمی در مدیریت بحران کم آبی که در اثر خشکسالی‌ سال‌های گذشته اتفاق افتاده شد و اگر این کار انجام نمی‌شد به طور یقین با شرایط حادتری روبرو می شدیم.

وی بیان کرد: باتوجه به بارش‌های زودگذر و فصلی که با سرعت از دسترس خارج و یا در پائین دست باعث تخریب و آسیب به زیرساخت‌ها می‌شود ضرورت اجرای سازه‌های آبخیزداری را در استان بوشهر دوچندان می‌کند.

حسینی گفت: یکی دیگر از رویکردهای اجرای سازه‌های آبخیزداری باتوجه به بیلان منفی بیشتر دشت ها تقویت سفره‌های زیرزمینی است که تلاش شده با استحصال آب از طریق سازه های آبخیزداری به معیشت روستائیان که ارتباط مستقیمی به آب دارد کمک شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر