شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۸۳۱
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۴

فکرشهر: مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: بیش از هشت تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته جمع آوری شده از عمده‌فروشی‌ها و شرکت‌های پخش مواد غذایی در بوشهر معدوم شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سپیده محسنی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح ضربتی بازدید از عمده‌فروشی‌ها و شرکت‌های پخش مواد غذایی با اولویت بررسی و کنترل مواد غذایی اجرا شد که طی آن بیش از هشت تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته و فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری و معدوم شد.

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: طرح ضربتی بازدید از عمده‌فروشی و شرکت‌های پخش مواد غذایی در بوشهر با حضور ۲۸ بازرس در قالب ۱۳ اکیپ در طی چهار روز اجرا شد.

محسنی با بیان اینکه مواد غذایی از زمان تولید تا عرضه ممکن است دچار تغییرات زیادی شود گفت: بنابراین برای حفظ سلامت غذا و عرضه مواد غذایی سالم نیازمند به کنترل مستمر در سطح عرضه هستند که با اجرای طرح ضربت این برنامه با اولویت کنترل مواد غذایی ازنظر تاریخ تولید و انقضا، اصالت کالا و شرایط نگهداری مواد غذایی انجام شد.

وی اضافه کرد: در این طرح ضربتی هشت هزار و ۴۸۳ کیلوگرم مواد خوراکی و آشامیدنی تاریخ‌مصرف گذشته و فاقد مجوز، ارسال ۶ پرونده متخلف به مراجع قضائی و صدور ۱۵ مورد اخطار بهداشتی انجام شد.

محسنی ضمن اشاره به این موضوع که اجرای این طرح‌ها به‌صورت مستمر ادامه دارد یادآور شد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه عرضه مواد غذایی غیرمجاز، مراتب را برای پیگیری قانونی، با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۹۰ در میان بگذارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر