دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۶۹۱۲
پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از وزش باد شدید در استان خبر داد و گفت: با ورود موج جدید بارشی از امروز به استان بوشهر احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا اوایل هفته آینده امواج ناپایدار جو بر روی خلیج فارس و در سطح استان گذر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه نقاط مرکزی و شمالی استان را تحت پوشش خواهد داشت افزود: در برخی از ساعات ضمن افزایش پوشش ابر و سرعت وزش باد، وقوع رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به ادامه وزش بادهای شمالی در سطح استان افزود: برای روز جمعه هشدار سطح زرد صادر شده است.

وی بیا کرد: از روز شنبه نیز با توجه به پیش‌بینی شدت گرفتن بادهای شمالی هشدار سطح نارنجی صادر شده است و در این مدت خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود.

شکوهی‌پور خاطرنشان کرد: برای ساعات آینده آسمان کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر و به صورت پراکنده رگبار باران همراه با رعدوبرق و احتمال وزش تندباد لحظه‌ای، در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات در مناطق شمالی و مرکزی گاهی بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات در مناطق شمالی و مرکزی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر