شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۱۳۴
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰

فکرشهر: مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر گفت: ۵۷ هزار و ۸۸۰ نفر در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده‌اند که ۵۲ هزار و ۷۹۹ نفر تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید محمود دستغیبی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهمیه استان بوشهر برای طرح ملی نهضت مسکن ۴۲ هزار و ۹۰۴ واحد است که طی مدت چهار سال اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون در استان بوشهر ۵۷ هزار و ۸۸۰ نفر در طرح ملی نهضت مسکن ثبت نام کرده اند که ۵۲ هزار و ۷۹۹ نفر از متقاضیان در این طرح تعیین تکلیف شده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تعداد متقاضیان حائز شرایط فعال برای بررسی تا تخصیص پروژه را ۱۵ هزار و ۱۹۱ نفر عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون ۱۰ هزار و ۳۱۴ نفر تأیید نهایی تا تخصیص پروژه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تخصیص برای شش هزار و ۳۱۴ نفر انجام شده است خاطرنشان کرد: تاکنون چهار هزار و ۴۶۸ نفر دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان در وضعیت تخصیص و افتتاح حساب هستند.

تأمین زمین برای ۴۲ هزار و ۷۷ واحد

دستغیبی با اشاره به تأمین زمین برای ساخت ۴۲ هزار و ۷۷ واحد مسکونی بیان کرد: ساخت ۱۲ هزار و ۴۹۸ واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر آغاز شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۱۱۸ واحد در شهرها و ۲ هزار و ۳۸۰ واحد در روستاها در حال ساخت است گفت: هزار و ۸۲۵ واحد مسکونی واگذاری گروهی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بوشهر با سه هزار و ۷۰۹ واحد بیشترین واحد در حال ساخت را دارد افزود: دیلم هزار و ۴۰۲ واحد، دشتی هزار و ۱۴۲ واحد و دشتستان هزار و ۱۲ واحد آغاز شده است.

دستغیبی اظهار داشت: پروژه ۲۴۲ واحدی مرکز شهرستان دشتستان به عنوان نخستین واحدهای مسکونی نهضت ملی جهش تولید مسکن بهمن ماه امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

ثبت‌نام ۲ هزار نفر به صورت خود مالک

وی از ثبت‌نام ۲ هزار نفر به صورت خود مالک خبر داد و بیان کرد: از تعداد ۱۲ هزار و ۲۹۸ واحد مسکونی شهری و روستایی در دست ساخت پنج هزار و ۸۵۰ واحد دارای قرارداد مشارکت مدنی هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تعداد واحدهای مسکونی دارای فونداسیون را ۴ هزار و ۳۹۴ واحد دانست و ادامه داد: یک هزار و ۵۲۱ واحد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۹۸ واحد مسکونی نازک کاری و ۶۲۳ واحد نیز در مرحله سفت‌کاری قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر