جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت:بی توجهی های گذشته در حفظ و نگهداری از عمارت تاریخی ملک در محله بهمنی بوشهر باعث شده تا این اثرتاریخی به سکونتگاه غیر رسمی تبدیل شود که امسال باید این وضعیت تعیین تکلیف و سامان یابد.\n\nبه گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: در قالب این طرح افراد و اقشاری که امارت تاریخی ملک ساکن هستند باید شناسایی و ساماندهی شوند. 
کد خبر: ۱۲۷۲۱
سه‌شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۲۴

فکرشهر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت:بی توجهی های گذشته در حفظ و نگهداری از عمارت تاریخی ملک در محله بهمنی بوشهر باعث شده تا این اثرتاریخی به سکونتگاه غیر رسمی تبدیل شود که امسال باید این وضعیت تعیین تکلیف و سامان یابد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فتح الله حقیقی روز سه شنبه در نشست تخصصی فرهنگی و اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر افزود: در قالب این طرح افراد و اقشاری که امارت تاریخی ملک ساکن هستند باید شناسایی و ساماندهی شوند. 

\n\n

وی تصریح کرد:خجالت آور است که یکی از بناهای تاریخی استان بوشهر به جای اینکه محلی برای بازدید مردم باشد به سکونتگاهی غیر رسمی برای برخی از افراد تبدیل شده است. 

\n\n

معاون استانداری بوشهر گفت: نشاط و امید اجتماعی تنها پرداختن به بحث موسیقی نیست بلکه احیای اماکن تاریخی و افزایش محیط های فرهنگی در استان نیز از عوامل نشاط اجتماعی به شمار می رود. 

\n\n

حقیقی افزود: هر مساله و مشکلی از مردم که رفع شود نشاط اجتماعی را به دنبال دارد.

\n\n

وی یادآورشد: نباید به مسایل اجتماعی به صورت تک بعدی نگاه کرد بلکه تحقق این مهم نیازمند نگاه همه جانبه است.

\n\n

حقیقی درخصوص متکدیان نیز افزود: حضور متکدیان بیشمار در بوشهر چهره شهر را مخدوش کرده است و دستگاههای ذیربط در این خصوص باید وارد عمل شوند.

\n\n

وی اظهارداشت: حضور متکدیان در شهر علاوه بر ایجاد آسیب های اجتماعی مختلف موجب بروز آسیب های امنیتی و بهداشتی نیز می شوند.

\n\n

حقیقی بیان کرد: برای مبارزه با پدیده تکدی گری باید کمیته مبارزه با این موضوع دراستان بوشهر فعال شود.

\n\n

وی گفت: آسیب های اجتماعی امروز یک دغدغه برای دولت به شمار می رود و با فرافکنی و سیاه نمایی حل نمی شوند بلکه باید با منطق و سیاست مسایل را شناسایی و رفع کرد.

\n\n

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر نیز گفت: نشاط و امید اجتماعی از سیاستهای دولت است که در برنامه چهارم دیده شده ولی در برنامه پنجم توسعه این مساله مورد غفلت قرار گرفت.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، فاطمه دهقانی افزود: دولت تدبیر و امید به دنبال این است که بحث نشاط و امید اجتماعی را در برنامه ششم توسعه احیا کند.

\n\n

وی تصریح کرد: پرداختن به نشاط و امید اجتماعی جامعه را به محیطی سالم تبدیل می کند و بی توجهی به این برنامه جامعه را به افسردگی و آسیبهای اجتماعی می کشاند.

\n\n

دهقانی اظهارکرد: کشوری با این قدمت فرهنگی و غنی در بحث نشاط اجتماعی رتبه خوبی در دنیا ندارد و دستگاههای فرهنگی و آموزشی باید در این زمینه برنامه ریزی کنند.

\n\n

وی یادآورشد: متاسفانه اطلاعات لازمی درخصوص بحث نشاط اجتماعی در استان وجود ندارد و انجام پژوهش های مفید و عملیاتی در این زمینه لازم و ضروری است.

\n\n

دهقانی گفت:بانشاط اجتماعی می توان بسیاری از آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دارد.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر