جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۴۳۲
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: اجرای طرح ملی اصلاح الگوی کشت در تنگستان آغاز می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی عصر چهارشنبه در نشستی با حضور مدیران جهاد کشاورزی، منابع آب و آبیاری شهرستان از آغاز طرح ملی اصلاح الگوی کشت در سطح شهرستان خبر داد.

وی ضمن تاکید بر ارائه و تسری این طرح توسط جهاد کشاورزی به دستگاه‌های مرتبط و کشاورزان شهرستان تصریح نمود: این طرح ملی برای کاهش مصرف آب در کشاورزی از طریق افزایش کشت محصولاتی که آب کمتری برای پرورش آن لازم است و همچنین حضور مؤثر کشور در بازار جهانی و رقاب ت اقتصادی جهانی اجرایی می‌شود.

فرماندار تنگستان بیان داشت: دولت از طریق شناخت و بررسی اقلیم و به صورت مجزا در برخی مناطق کشور، اقدام به تصویب این طرح کرده که برای استقبال کشاورزان نیز مشوق‌هایی مانند یارانه‌های مختلف و کاهش قیمت کودهای لازم را در نظر گرفته است.

وی چهار محصول طرح اصلاح الگوی کشت را کلزا، چغندر قند، گندم و جو معرفی کرد و خاطرنشان کرد: این طرح یک افق پنهان در خود دارد که برای پیاده‌سازی آن به فرهنگ‌سازی، برنامه‌ریزی و زمان لازم است.

لطفی افزود: خوشبختانه در سال جاری کشت گندم در سطح شهرستان با افزایش مواجه شده و کشاورزان از کشت شوید و تنباکو استقبال کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

وی اظهار کرد: می‌بایست بخش کشاورزی شهرستان را با یک برنامه‌ریزی مدون، بین کشت محصولات طرح اصلاح الگوی مصرف تقسیم کرده و با رسانه‌ای کردن موضوع و برپایی کارگاه‌های آموزشی و توجیهی، کشاورزان را نسبت به فواید و امتیازات دولتی و امکانات یارانه‌ای آن مطلع کنیم.

فرماندار تنگستان گفت: نتیجه اجرای این الگو و خرید تضمینی توسط دولت، باعث خواهد شد که در سال‌های آینده کشاورزان استقبال بیشتری از کشت محصولات این طرح داشته باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر