دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۷۵۸۴
شنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امروز معیار سلامت و ارزیابی شخصیت‌ها و جریانات سیاسی ولایتمداری، بصیرت و حضور فعالانه در صحنه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله صفایی بوشهری روز شنبه در نشست بصیرتی جهاد تبیین با حضور ائمه جمعه استان بوشهر با اشاره به فتنه اخیر علیه نظام اسلامی ایران، اظهارداشت: بصیرت، ولایتمداری ، مجاهدت و در صحنه بودن معیار ارزیابی است.

وی بااشاره به اینکه شخصت‌ها و گروه‌های ولایتمدار که در منظومه ولایت حرکت می‌کنند دارای ارزش وجودی سیاسی و فرهنگی هستند افزود: حضور در صحنه به معنای این است که در قبال فتنه سکوت نکنند و برای حفظ هویت دینی و ملی خود، ذوب در اسلام و ولایت و آماده هزینه کردن خود برای نظام اسلامی باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه تاریخ روحانیت استان بوشهر مبتنی بر ولایتمداری است، گفت: از همین جا اعلام می‌کنم که با تمام وجود در خدمت مقام معظم رهبری هستیم و جانمان را برای این نظام اسلامی نثار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: اگر اصحاب فتنه و همه بیگانگان متجاوز بخواهند به نظام اسلامی کوچکترین ضربه‌ای وارد کنند، بزرگترین ضربه را از این استان خواهند خورد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: هندسه فکری و اجرایی نظام دینی همواره بر اساس ایمان، اخلاق محوری، عدالت و پیشرفت بر اساس دانش و فناوری است و به طور قطع جریان های ضد دینی علیه آن فتنه می‌کنند.

صفایی بوشهری افزود: دشمنان نظام دینی ایمان را قبول ندارند، تقوا و اخلاق را نمی پذیرند و عدالت و پیشرفت را تنها به نفع خود تعریف می‌کنند و به دنبال تسط بر مراکز قدرت در جغرافیا کلان جهان و چپاول منابع ثروت هستند.

وی اضافه کرد: بر این اساس دشمنی و فتنه آنها علیه نظام دینی ایران که دارای استحکام نظری است و پیشرفت آن در حوزه مختلف مدیریتی سرعت گرفته طبیعی است.

امام جمعه بوشهر با استناد به آیات قران و رویدادهای تاریخ اسلام، گفت: این اقدام ها در تاریخ حکومت‌های دینی متداول بوده و امروز هم این اتفاق ها نمی‌تواند ضربه‌ای عمیق به پیکره نظام دینی ایران وارد کند.

صفایی بوشهری یادآورشد: در حکومت دینی امیرالمومنین (ع) نیز فتنه‌های متعدد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی و سه جنگ در مقیاس وسیع ایجاد شد اما خواص بصیر و مردم ولایتمدار در کنار امام بودند و هنگامی که خواص استقامت خود را از دست دادند، آن حادثه تلخ تاریخی رخ داد.

وی گفت: امروز جهاد تبیین سریع، قوی و فوری واجب است و روحانیت استان بوشهر بویژه جوان‌ها باید پرچم این جهاد را به دست گیرند و نشان دهند که ایران قوی و اسلامی و ایران تعیین کننده در نظم نوین جهانی چقدر اقتدار دارد؛ در حالی که دشمنان هر روز ضعیف‌تر شده و نقش آنها در فتنه اخیر کشور نیز نشان دهنده ضعف امروز آنها است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر