دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در شاخص زیربنا به ازای هر 100 نفر بوشهری 2 مترمربع فضای کتابخانه در استان موجود است و در این مورد استان بوشهر در رتبه 11 کشور قرار دارد.\n\nبه گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های اصلی کتابخانه‌های استان و مقایسه آن با سایر استان‌ها اظهار داشت: در شاخص منابع کتابخانه‌ای به ازای هر 100 نفر بوشهری 77 کتاب در استان موجود است و در رتبه 9 کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۸۱۰
يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: در شاخص زیربنا به ازای هر 100 نفر بوشهری 2 مترمربع فضای کتابخانه در استان موجود است و در این مورد استان بوشهر در رتبه 11 کشور قرار دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شاخص‌های اصلی کتابخانه‌های استان و مقایسه آن با سایر استان‌ها اظهار داشت: در شاخص منابع کتابخانه‌ای به ازای هر 100 نفر بوشهری 77 کتاب در استان موجود است و در رتبه 9 کشور قرار دارد.

\n\n

وی اظهار داشت: در شاخص امانت کتاب نیز در سال 93 به‌طور متوسط هر عضو بوشهری 17  کتاب به امانت برده است و در رتبه 23 کشور قرار دارد.

\n\n

هاشمی تصریح کرد: در شاخص عضو، از هر 100 نفر بوشهری 3 نفر عضو کتابخانه است و بوشهر در این شاخص در رتبه 21 کشوری قرار دارد. در شاخص زیربنا به ازای هر 100 نفر بوشهری 2 مترمربع فضای کتابخانه در استان موجود است و در این مورد استان بوشهر در رتبه 11 کشور قرار دارد.

\n\n

هاشمی در ادامه عنوان کرد: شهر بوشهر فاقد کتابخانه مرکزی است و این در حالی است که این شهر با در اختیار داشتن 11 هزار مترمربع زمین در انتظار تأمین اعتبار جهت احداث است.در صورت تأمین اعتبار در خصوص تعمیر کتابخانه تعطیل شهید عاشوری و تکمیل کتابخانه بهمنی به سطح مطلوب‌تری در فضای کتاب‌خوانی خواهیم رسید.

\n\n

به نوشته ی فارس، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با تشکر از فرمانداران استان بوشهر گفت: در سال 93 از محل اعتبارات طرح تملک دارایی‌ها 5 میلیارد ریال تأمین اعتبار شد که صد درصد آن تخصیص پیدا کرده و جذب شد.

\n\n

وی گفت: این اداره کل برای برنامه‌ریزی بهتر در توسعه کتابخانه‌ها و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی نقشه راهی تهیه‌کرده است که به محضر آیت‌الله صفایی بوشهری و استانداری بوشهر تقدیم شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر