سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عملیات مرمت وحفاظت آثار تاریخی بندر سیراف در این استان آغاز شد.\n\nبه گزارش فکرشهر، علی ذاکری افزود: عملیات مرمت و حفاظت آثار تاریخی سیراف با احیا و بهسازی قلعه نصوری در طرح پردیسان آغاز شده است .\n\nوی یادآورشد: مراحل بهسازی و احیا این قلعه که در شهر تاریخی سیراف واقع شده است با مبلغ 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام می شود.\n\nذاکری اضافه کرد: مرمت این اثر تاریخی با هدف جلوگیری از جذب رطوبت توسط دیوارها برای ارتقای سطح مقاومت در حال انجام است.
کد خبر: ۱۲۸۷۴
چهارشنبه ۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۸

فکرشهر: معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: عملیات مرمت وحفاظت آثار تاریخی بندر سیراف در این استان آغاز شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی ذاکری افزود: عملیات مرمت و حفاظت آثار تاریخی سیراف با احیا و بهسازی قلعه نصوری در طرح پردیسان آغاز شده است .

\n\n

وی یادآورشد: مراحل بهسازی و احیا این قلعه که در شهر تاریخی سیراف واقع شده است با مبلغ 18 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی انجام می شود.

\n\n

ذاکری اضافه کرد: مرمت این اثر تاریخی با هدف جلوگیری از جذب رطوبت توسط دیوارها برای ارتقای سطح مقاومت در حال انجام است.

\n\n

معاون اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر به ایرنا گفت: انجام عملیات نجات بخشی و رفع خطر از آثار به جا مانده از گذشته نیز از اقداماتی است که در مرمت قلعه نصوری باید انجام شود.

\n\n

وی به انجام مرمت آتشکده سیراف و مرمت انجام شده در خصوص گمرک اشاره کرد و گفت: سیراف یکی از مهم ترین بنادر تاریخی است که از قابلیت مهمی در رونق گردشگری برخوردار است.

\n\n

ذاکری یادآورشد: وجود گمرک، گور دخمه ها و حتی سواحل زیبا در بندر سیراف قابلیت تبدیل به قطب های گردشگری را برای این بندر ایجاد کرده است.

\n\n

وی گفت: برنامه ریزی برای ایجاد واحدهای اقامتی و پذیرایی و گردشگری در بندر سیراف برای جذب و خدمات رسانی به توریسم تاریخی و طبیعی در این بندر در دستور کار است.

\n\n

بندر سیراف در فاصله 280 کیلومتری جنوب بوشهر واقع شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر