شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: اولین همایش طب سنتی اسلامی با عنوان طب سنتی و اصول خود مراقبتی (سبک زندگی اسلامی) با حضور دکتر الهی استاد حوزه و دانشگاه و دکتر ایرج شولی محقق و پژوهشگر طب اسلامی سنتی برگزار گردید.\n\nبه گزارش فکرشهر، در این نشست، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به بیان فلسفه برگزاری این همایش پرداخت و همچنین از طب اسلامی و سنتی بعنوان ریشه تفکرات اصلی طب جدید یاد نمود.
کد خبر: ۱۲۹۱۲
پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۴

فکرشهر: اولین همایش طب سنتی اسلامی با عنوان طب سنتی و اصول خود مراقبتی (سبک زندگی اسلامی) با حضور دکتر الهی استاد حوزه و دانشگاه و دکتر ایرج شولی محقق و پژوهشگر طب اسلامی سنتی برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در این نشست، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان به بیان فلسفه برگزاری این همایش پرداخت و همچنین از طب اسلامی و سنتی بعنوان ریشه تفکرات اصلی طب جدید یاد نمود.

\n\n

\n\n

دکتر حاجیونی همچنین اظهار داشت: بحث ایمنی غذایی که شعار امسال بهداشت جهانی است ریشه در طب اسلامی و سنتی دارد .

\n\n

وی در ادامه اضافه نمود: استفاده از منابع معتبر جهت تشخیص خوب یا بد بودن مواد غذایی مصرفی را از موارد مهم در بخش سلامت دانستند. 

\n\n

در ادامه همایش، دکتر الهی استاد حوزه و دانشگاه مشهد در خصوص طب اسلامی و سنتی روایات و احادیث اسلامی متعددی را در زمینه مسائل مربوط به سلامتی و تبیین پیشگیری و درمان بیماریها توسط طب اسلامی بیان کرد.

\n\n

\n\n

وی حدیثی از امام محمد باقر (ع) در خصوص طب اسلامی سنتی بیان کرد .گفت این حدیث نشان دهنده اهمیت طب اسلامی در نزد ائمه اطهار است.(بدان که هیچ دانشی چون جستن سلامت نیست و هیچ سلامتی چون سلامت دل نیست لذا از نظر اسلام،طب روان ،ارزشمندتر از طب جسم و طب جسم ارزشمندتر از سایر علوم است . )

\n\n

در ادامه محقق و پژوهشگر طب اسلامی سنتی ـ دکتر ایرج شولی ـ در زمینه طب سنتی و میزان تاثیر آن در بهبود بیماریها مطالبی بیان کرد و طب سنتی را در کنار طب جدید تاثیر گذار دانست .

\n\n

دکتر شولی همچنین چند دستور دارویی در زمینه درمان بعضی از بیماریها از قبیل کبد چرب ،یبوست،شب اداری و بیماریهای اعصاب و روان را توضیح دادند .

\n\n

حاشیه های این همایش ،اجرای تواشیح توسط گروه راهیان نور به مناسبت ماه مبارک رمضان در این همایش بود .

\n\n

\n\n

\n\n

\n\n

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر