دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۳۰۰
يکشنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲

فکرشهر: تفاهم نامه همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و آموزش و پرورش در زمینه اجرای طرح محیط یار امضا شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر یکشنبه در این نشست از اهمیت آموزش محیط زیست و اجرای طرح‌های محیط زیستی در آموزش و پرورش همچنین نهادینه سازی و ارتقا فرهنگ محیط زیست و نقش کودکان در محیط زیست به عنوان آینده سازان کشور مطالبی بیان کرد

فرهاد قلی نژاد ادامه داد: باید با تمام توان با بهره گیری از امکانات موجود بحران‌ها و چالش‌های محیط زیستی کشور را مدیریت کنیم.

وی افزود: ریشه بسیاری از این مشکلات رفتارهای غیرکارشناسانه محیط زیستی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری و رئیس محترم جمهور در خصوص حفاظت محیط زیست این وظیفه را بسیار مهم در دولت یاد کردند.

وی اظهار داشت: باید یک «فرهنگسرای محیط زیست» به عنوان فضای آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان ایجاد و راه اندازی شود.

فرهاد قلی نژاد بر مداومت طرح‌ها و برنامه‌های کارشناسی شده محیط زیستی تاکید کرد و افزود: برگزاری جلسات فصلی در روند اجرای طرح‌های آموزشی بسیار مهم است.

علی موحدی، مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست در خصوص همکاری‌های محیط زیست با آموزش و پرورش در قالب طرح‌های آموزشی «یک ساعت با محیط بان»، «محیط یار» و طرح آموزشی زیست محیطی «مربیان پیش دبستانی و مهدکودک‌ها»، «دبیران درس انسان و محیط زیست»، همکاری در تشکیل «خانه‌های محیط زیست» و ظرفیت سنجی «رشته محیط بانی» و برگزاری مسابقات بین مدارس و بازدید دانش آموزان از مناطق حفاظت شده مطالبی ارائه و آمادگی کامل اداره کل را جهت همکاری اعلام کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر