جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهرفرماندار دشتستان در این آیین گفت : امور خیر ریشه در سنت ، فرهنگ ملی و اصول اخلاقی و دینی ما دارد ،رفتارهای خداپسندانه و انسان دوستانه روشی برای تعالی فرد و جامعه و نیل به کمال است ...
کد خبر: ۱۲۹۳۷
شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۸

فکرشهر: مراسم جشن گلریزان جهت آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد در شهر برازجان با شرکت خیرین و با حضور فرماندار دشتستان ، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ، امام جمعه برازجان ، مدیرکل سازمان زندان های استان ، مدیرعامل ستاد دیه استان و جمعی از مسولان در تالار امام خمینی (ره) برگزار گردید.

\n\n

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این آیین گفت : امور خیر ریشه در سنت ، فرهنگ ملی و اصول اخلاقی و دینی ما دارد ،رفتارهای خداپسندانه و انسان دوستانه روشی برای تعالی فرد و جامعه و نیل به کمال است .

\n\n

دکتر ارسلان زارع در ادامه اظهار داشت : برای عمومی شدن کارهای این چنینی باید با ورود بیشتر اندیشمندان ، روحانیت ، جامعه هنری و سازمان های مردم نهاد فرهنگ سازی و زمینه سازی بیشتری شود .

\n\n

\n\n

وی در خصوص لزوم بیشتر آموزش حقوق شهروندی بیان داشت : آموزش حقوق شهروندی به آحاد جامعه نقش مهمی در پیشگیری جرائم بویژه جرائم غیر عمد دارد .

\n\n

نماینده عالی دولت در دشتستان در پایان ضمن تشکر از خیرینی که در سال گذشته موجب آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد شدند از نیکوکاران خواست تا در سال جاری نیز بیش از گذشته در انجام این امر خیر مشارکت داشته باشند.

\n\n

امام جمعه برازجان نیز گفت :افراد خیّر در جامعه ما فراوان است لذا باید شناسایی این افراد ، گامی مهم جهت آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد که خانواده هایشان در انتظار بسر می برند برداشته شود.

\n\n

حجت الاسلام و المسلمین حسن مصلح افزود: معضلاتی که به واسطه زندان رفتن پدر خانواده ها بوجود می آید برای جامعه بسیار مضر است و دستگاه قوه قضائیه جهت کاهش تعداد زندانیان جرائم غیر عمد با پیشگیری بوسیله آگاه سازی و اطلاع رسانی و جایگزینی قوانین باید چاره ای بیاندیشد.

\n\n

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: خیرین شرکت کننده در امر آزادسازی زندانیان غیر عمد می بایست طی برنامه های مورد تشویق و تقدیر قرار گیرند تا این فرهنگ در جامعه همه گیر و نهادینه شود و سازما نهای مردم نهاد باید وارد عمل بشوند .

\n\n

\n\n

به گزارش روابط عمومی فرمانداری دشتستان، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی موسوی نژاد افزود: انگیزه کمک در جامعه موقعی زیاد می شود که زوایا و برنامه های که برای زندانیان و خانواده های آنان در اجتماع می افتد را همه بدانند و تا مردم در این چنین مسائلی ورود نکنن آسیب های اجتماعی حل نخواهد شد .

\n\n

مدیر کل زندان‌های استان بوشهر نیز گفت : ستاد دیه استان بوشهر ازجمله ستاد دیه های است که در سطح کشور جایگاه ویژه ای از نظر فرهنگ سازی دارد با این عنوان که تنها استانی هستیم که در 24 نقطه از استان خود جشن گلریزان برگزار می کند.

\n\n

حمیدرضا حیدری افزود: با همت ستاد دیه در سال گذشته در شهرستان دشتستان 35 نفر زندانی  در راستای جرائم غیر عمد با مبلغ بدهی جمعاً دو میلیارد چهارصد میلیون تومان با کمک خیرین و بخشش شاکیان  از زندان آزاد شدند .

\n\n

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری 38 نفر زندانی جرایم غیر عمد در دشتستان وجود دارد که 11 نفر برای مهریه و نفقه، 9 نفر دیه و 18 نفر به دلیل محکومیت مالی و چک بلا محل وارد زندان شده اند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در پایان این آیین، 2 میلیارد و 560 میلیون ریال توسط خیرین، دستگاه های اجرایی و دولتی و بخش های خصوصی به منظور کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد دشتستانی در جشن گلریزان رهایی شهر برازجان جمع آوری و تعهد شد.

\n\n

از این میزان کمک های جمع آوری شده، 20 فقره وام 100 میلیون ریالی است که برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان دشتستان و بانک ملت شهر برازجان مورد تعهد و ملزم به پرداخت شدند و560میلیون ریال نیز بصورت نقدی جمع آوری شد. 

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر