يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۳۹۰
دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

فکرشهر: تکمیل اسکله بزرگ خورخان بردخون یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر است که در این راستا 40 میلیارد تومان تصویب و تاکنون 34 میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، در ششمین سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای هیئت دولت به استان بوشهر در پاییز سال 1400 مصوبات مهمی در بخش‌های مختلف به تصویب رسید که یکی از آنها تحقق مطالبات مردم ساحل‌نشین بردخون بود.

یکی از خواسته‌های دیرینه مردم ساحل‌نشین بردخون ساخت و تکمیل اسکله صیادی در منطقه خورخان است که اجرا و تکمیل این طرح مشکلات صیادان این منطقه برطرف می‌شود.

صیادان منطقه خورخان بردخون  در موقع جزر دریا برای سفر صیادی و موقع تخلیه صید دچار مشکلات زیاد هستند و به سبب اینکه صیادان باید مسافتی تا دستیابی به شناور طی کنند با مشکلات متعددی مواجه می‌شوند به همین سبب ساخت اسکله خورخان یکی از ضروریات و ‌خواسته‌های صیادان این منطقه است.

در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر برای تکمیل اسکله خورخان اعتبار لازم مصوب شد که به گفته فرماندار شهرستان دیر 40 میلیارد تومان برای تکمیل و راه‌اندازی اسکله و موج شکن خورخان بردخون این شهرستان اختصاص یافت.

یونس باربرز  از اختصاص 85 درصد اعتبار یاد شده خبر داد و اظهار داشت: از اعتبار مصوب 34 میلیارد تومان تخصیص یافته که 6 میلیارد دیگر به‌زودی پرداخت می‌شود.

وی در ارتباط با کم‌کاری پیمانکار پروژه بیان کرد: پیمانکار این پروژه ملی به تعهدات خود عمل نکرده و مجدداً ادامه و تکمیل این پروژه به مناقصه گذاشته شده است.

فرماندار دیر در ارتباط با اهمیت منطقه ساحلی و صیادی بردخون گفت: نخستین گمرک در جنوب بوشهر در منطقه بردخون فعالیت داشته و هم اکنون آثار این فعالیت موجود است.

وی ادامه داد: با تکمیل و ادامه این پروژه صیادان بردخونی می‌توانند با کمترین مسافت به صیادی اقدام کنند.

بردخون با 15 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری جنوب استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر