جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۵۸۲
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸

فکرشهر: رئیس شورای شهر خارگ گفت: ایجاد مرکز چند منظوره فرهنگی، آموزشی محله‌ای در ناحیه بومی نشین جزیره خارگ، نیازمند حمایت مسئولان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، لطف الله علی پور بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ستاد پیشگیری از اعتیاد جزیره خارگ اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مجموعه‌ی شورای شهر بحث پیشگیری از بزه‌های اجتماعی بخصوص اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان است که پیشینه بسیاری از این گرفتاری‌ها عدم آگاهی و عدم وجود برنامه‌های کافی و مناسب فرهنگی و اجتماعی و … در بین خانواده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضائی برای مقابله با این بلای اجتماعی صورت گرفته است، اما باید پذیرفت اعتیاد وضعیت خوبی در جزیره ندارد و باید همه کمک کنند تا اقدامات پیشگیری از اعتیاد انجام شود.

رئیس شورای شهر خارگ گفت: موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از والدین شده، کاهش سن مصرف مواد مخدر است و متأسفانه کمبود امکانات و محدودیت‌های خاص جزیره بر آتش بلای خانمان سوز اعتیاد دامن می‌زند.

علی پور در رابطه با راهکارهای عملی مقابله با اعتیاد گفت: در ابتدا نقش خانواده به عنوان اولین واحد تربیتی بسیار پررنگ و تأثیرگذار است و بهترین راه فعال کردن این واحد ارزشمند آگاهی دادن به والدین است.

سخنگوی شورای شهر خارگ خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ایجاد مراکز آموزشی و فرهنگی بخصوص کتابخانه، پژوهش سرا، مراکز تخصصی مشاوره و فعال کردن مساجد از جمله راهکارهای پیشگیری از بزه‌های اجتماعی است.

علی پور گفت: طرح ایجاد مرکز چند منظوره فرهنگی، آموزشی محله‌ای در ناحیه بومی نشین جزیره خارگ، سال‌هاست که نیازمند حمایت مسئولان است، اما شورای شهر نیز با تاکید بر انجام برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف سعی در ایجاد نشاط و انگیزه در بین همه اقشار جامعه دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر