دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده دشتستان:
فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری موضع جالبی در خصوص ماجرای "دکل گمشده نفتی" گرفته، طوری که اساسا در این زمینه با لفظ "گم شدن" مشکل دارد...
کد خبر: ۱۲۹۶۳
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۱

فکرشهر: نماینده دشتستان در مجلس و از چهره های نزدیک به جبهه پایداری موضع جالبی در خصوص ماجرای "دکل گمشده نفتی" گرفته، طوری که اساسا در این زمینه با لفظ "گم شدن" مشکل دارد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، اعلام خبر گم شدن دکل نفتی در دوران دولت محمود احمدی­‌نژاد، موجی ازحیرت و شگفتی را در رسانه­‌ها و شبکه­‌های اجتماعی در پی داشت و کاریکاتورها و جوک­‌های مرتبط با آن به وفور توسط کاربران به اشتراک گذاشته شد.

\n\n

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، به عنوان بالاترین مقام مرتبط با موضوع، دوم تیرماه امسال با تایید مفقود شدن دکل نفتی در دولت قبل گفت: با پیگیری و شکایت، پرونده­ای در خصوص موضوع مفقود شدن دکل نفتی در دولت گذشته تشکیل شده است.

\n\n

از سوی دیگر رستم قاسمی، وزیر سابق نفت که گم شدن دکل نفتی در دوران وزارت وی رخ داد، در واکنش به اخبار منتشره می گوید: باید توجه کرد که وزارت نفت یک مجموعه حاکمیتی و کارفرمایی است و دکل­‌های حفاری مربوط به شرکت­‌های پیمانکاری است.
\n 
\nوی با بیان اینکه مالکیت شرکت تاسیسات دریایی (شرکتی که اقدام به خرید دکل کرده) مربوط به بنیاد تعاون ناجا و صندوق بازنشستگی نفت است، افزود: اگر کسی در جریان خرید این دکل و یا موارد دیگر در شرکت تاسیسات دریایی یا دیگر شرکت­‌های مربوطه تخلفی مرتکب شده باشد باید از سوی دستگاه قضا قاطعانه و به سرعت مورد رسیدگی قرار بگیرد.
\n 
\nناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور نیز با تایید خبر گم شدن 87 میلیون دلار در خرید دکل نفتی، خاطر نشان می‌کند: افرادی که این پول را هزینه کرده­‌اند تا کنون نتوانسته­‌اند هیچ دلیلی ارائه کنند که این پول حتما به شرکت فروشنده تحویل شده است.
\n 
\nاین دکل که از ترکیه وارد شده، قرار بوده در پروژه های توسعه میادین پارس جنوبی به کار گرفته شود، ولی براساس آخرین خبرها شنیده می شود با وجود پرداخت هزینه آن توسط ایران، وارد کشور نشده و در مکزیک از آن بهره برداری می شود!

\n\n

حالا نماینده دشتستان و عضو کمیسیون انرژی مجلس در اظهارنظری که در فضای خبری کشور پیرامون دکل 87 میلیون دلاری تازگی دارد، اساسا قبول ندارد که دکلی گمشده، طوری که گفته: «وقتی می گویند دکلی گم شده، خیلی خنده ام می گیره»!

\n\n

سید مهدی موسوی نژاد که به نظر می رسد با لفظ گمشدن برای این دکل مشکل دارد، در یک فایل صوتی که سایت تابناک از وی منتشر کرده، ادامه داد: «وقتی می گویند دکلی گم شده، یعنی چیزی از قبل وجود داشته و سابقه ای از آن هست، بنابراین نمی توان گفت دکلی بوده و سابقه ای از آن باقی نمانده باشد. بنابراین آنهایی که چنین حرفی زده اند، باید پاسخگو باشند.»

\n\n

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: «مثلا وقتی می گویند انگشتری گم شده، بلاخره قبلا در دست بوده، بنابراین دکل هم باید بوده باشد تا گم شود و چیزی از آن باقی نباشد. حالا آنهایی که می گویند گم شده، باید جواب دهند دکل کجا بوده که گم شده است؟!»

\n\n

این اظهارات در شرایطی می باشد که وی به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس باید در قالب وظیفه نظارتی اش پیگیر این پرسش باشد، هرچند پیش از این اعلام شده که دکل خبرساز در ترکیه سفارش داده شده، اما وارد کشور نشده است.

\n\n

موسوی نژاد که با لفظ گم شدن این دکل مخالف است، در پایان گفته: «اگر واقعا چیزی که می گویند واقعیت داشته باشد و قراردادی صوری تنظیم شده باشد، به آن می گویند اختلاس نه گم شدن دکل. البته اصلا معلوم نیست آنهایی که این ادعا را مطرح می کنند، بر اساس چه مبنایی چنین حرفی را می زنند.»

\n\n

\n\n

منبع:خلیج فارس

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر