دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: هجده نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به انتصاب استاندار جدید فارس، استعفای خود را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم نمودند ‌و همچنین خواستار استیضاح وزیر کشور شدند و این استیضاح را به هیأت رئیسه ارایه کردند...
کد خبر: ۱۲۹۷۰
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۹

فکرشهر: هجده نماینده مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی، در اعتراض به انتصاب استاندار جدید فارس، استعفای خود را به هیأت رئیسه مجلس تقدیم نمودند ‌و همچنین خواستار استیضاح وزیر کشور شدند و این استیضاح را به هیأت رئیسه ارایه کردند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نمایندگان استان فارس بی توجهی وزارت کشور به نظریات مشورتی این مجمع و انتصاب استاندار جدید را دلیل این استعفا دانسته‌اند،‌ ولی گویا این تنها دلیل استعفای دسته‌جمعی نمایندگان فارس نیست!

\n\n

بنا بر این گزارش، در روزهای گذشته، سید محمد احمدی، استاندار پیشین فارس به منظور شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی با موافقت وزیر کشور از این مسئولیت استعفا داده بود. شنیده‌ها حاکی از آن است ‌که نمایندگان استان فارس، استعفای استاندار را، استعفایی تحمیلی می دانند و برخی از آنها بر این باورند که وقایع جدید از جمله ماجرای مطهری در این استان، باعث استعفای استادار شده ‌و حضور وی در انتخابات نیز بهانه ای بر این استعفاست.

\n\n

نوذر شفیعی نماینده مردم ممسنی در خصوص استعفای دسته‌جمعی نمایندگان استان فارس به تابناک گفت: البته استعفا مراحلی دارد و هنوز مراحل آن انجام نشده، ولی اقداماتی به نام استعفای دسته‌جمعی مطرح شده است.
\n 
\nاین نماینده مجلس در‌باره استعفای استاندار پیشین فارس نیز گفت: استعفای ایشان می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ یعنی هم می‌تواند به دلیل وقایع اخیر از جمله ماجرای مطهری، مجبور به استعفا شده باشد و یا خود‌ استعفا داده باشد!

\n\n

\nشفیعی گفت: گمان نمی کنم، استعفای استاندارن فارس باعث استعفای نماینده‌ها شده باشد، زیرا نمایندگان استان فارس، بیشتر بر سر گزینه‌های پیشنهادی دولت برای استانداری جدید مشکل دارند.

\n\n

وی همچنین با نام بردن از گزینه های دولت گفت: گویا آقای افشاری و نگارنده، گزینه های دولت برای تصدی این پست هستند؛ اما ما هیچ شناختی از اینها نداریم‌ و مطالعات نیز ‌نشان می دهد، این افراد تجربیات لازم برای این کار را ‌ندارند.

\n\n

همچنین جعفر قادری، دیگر نماینده استان فارس ‌در این باره اظهار داشت‌: ما در اعتراض به گزینه‌های دولت و بی توجهی دولت به نظر نماینده ولی‌‌فقیه در استان و مجمع نمایندگان استان فارس، استعفای خود را تقدیم هیأت‌رئیسه کردیم.

\n\n

این نماینده در پاسخ به اینکه آیا ارتباطی بین استعفای نمایندها با استعفای استاندار قبلی وجود دارد نیز گفت: این بحث‌ دیگری است. ایشان یا خودشان استعفا داده‌اند و یا‌ مجبور به استعفا شده‌اند، ولی بحث کنونی بر سر جانشینی وی است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر