چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: شرکت مخابرات ایران، دلائل توقف واگذاری اینترنت در شش استان خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی را اعلام کرد.\n\nبه گزارش فکرشهر، در پی صحبت های اخیر معاون رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت مصرفی برخلاف شاخص تکلیف شده در الحاقیه پروانه مخابرات از سوی شرکت های مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۲۹۷۱
يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳

فکرشهر: شرکت مخابرات ایران، دلائل توقف واگذاری اینترنت در شش استان خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، مرکزی، همدان و آذربایجان شرقی را اعلام کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، در پی صحبت های اخیر معاون رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت مصرفی برخلاف شاخص تکلیف شده در الحاقیه پروانه مخابرات از سوی شرکت های مخابرات استانی در شش استان آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، مرکزی و همدان، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران توضیحاتی ارائه کرد.

\n\n

در پاسخ شرکت مخابرات در خصوص علت توقف واگذاری اینترنت در شش استان کشور عنوان شده که در استان خراسان رضوی در حال حاضر محدودیت پهنای باند وجود ندارد؛ لیکن از ساعت 24 تا 6 بامداد که دانلود بصورت رایگان عرضه می شود، برخی مشکلات ترافیکی بوجود می آید که نباید ملاک عمل قرار گیرد. 

\n\n

لذا گزارش وضعیت پهنای باند به نماینده سازمان تنظیم ارائه و برنامه واگذاری با هماهنگی ادامه خواهد یافت، ضمن آنکه درخواست تأمین پهنای باند بیشتر به شرکت ارتباطات زیرساخت ارائه شده اما تاکنون پاسخی در این خصوص داده نشده است.

\n\n

در استان آذربایجان شرقی، پهنای باند به مقدار کافی وجود دارد و با هماهنگی نماینده سازمان در استان، از تاریخ 25 خردادماه سالجاری سوء تفاهم برطرف و به سازمان اعلام شده است.

\n\n

همچنین درخواست این استان برای افزایش پهنای باند توسط شرکت ارتباطات زیرساخت علیرغم پرداخت هزینه پیش پرداخت تاکنون بی پاسخ مانده است.

\n\n

در استان همدان نیز با افزایش دو STM1، مشکل پهنای باند برطرف شد و در حال حاضر محدودیتی برای واگذاری ADSL وجود ندارد.

\n\n

در سه استان اصفهان، مرکزی و کرمان با کمبود پهنای باند روبه رو هستیم، اما با وجود 80 درصد ظرفیت، درخواست ارتقای پهنای باند مورد نیاز به شرکت ارتباطات زیرساخت ارسال شده، متأسفانه این افزایش ظرفیت صورت نگرفته و محدودیت پهنای باند موجب توقف واگذاری شده است.

\n\n

در پایان انتظار داریم، شرکت ارتباطات زیرساخت نسبت به تأمین پهنای باند مورد نیاز شرکت های مخابراتی اقدام کرده یا اینکه اجازه دهد این شرکت از کانال های دیگر بتواند پاسخگوی حجم عظیم درخواست ها باشد.

\n\n

پیش از این غلامرضا داداش زاده معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود مطابق بازرسی ها و ارزیابی های به عمل آمده از وضعیت پهنای باند تامین و عرضه شده از سوی شرکت های مخابرات استانی، وضعیت نامطلوب پهنای باند اینترنت در این استان ها، باعث کاهش کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان شده است.

\n\n

وی با اشاره به اینکه، در این مورد تذکر و اخطاریه های لازم برای افزایش پهنای باند و توقف فروش سرویس به مشتریان جدید تا زمان ارتقاء پهنای باند داده شده است، افزود: این کار به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مشترکان، پیگیری های لازم برای ارتقاء پهنای باند و کیفیت سرویس از سوی شرکت مخابرات ایران در حال انجام است.

\n\n

منبع:ایرنا

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر