يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۸۷
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: شیوه دفع پسماند در استان بوشهر نامطلوب و غیر اصولی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، فرهاد قلی‌نژاد صبح یکشنبه در کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر روزانه هزار و ۵۰۰ تن انواع زباله خانگی، صنعتی، عفونی و کشاورزی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع روزانه هزار و ۳۵۵ تن پسماند خانگی، ۱۰۵ تن پسماند صنعتی، چهار تن عفونی و ۵۵ تن پسماند کشاورزی در سطح استان بوشهر تولید می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با غیراصولی و نامطلوب خواندن محل دفن و نحو دفع زباله در بخش‌های مختلف شهری تصریح کرد: باید راهکارهای لازم برای رفع این مشکل با همکاری شهرداران ارائه شود.

وی وضعیت سایت دفن پسماند استان بوشهر را برشمرد و تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۱۰ شهرستان، ۴۰ شهر، ۲۶ بخش و ۲۹ دهستان است که کمک به دفع پسماند این مناطق در دستور کار قرار دارد.

قلی نژاد با اشاره به تشکیل کانون‌های آلودگی زیست محیطی در حوزه پسماند، اظهار داشت: اجرای طرح‌هایی برای بازیافت پسماندها در بخش‌های مختلف آغاز شده است.

تدوین برنامه دفع صحیح پسماند

وی پنج پسماند خانگی، کشاورزی، عفونی، پزشکی و ویژه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی پسماندها مانند عفونی و ویژه خطرناک هستند که منجر به بروز مشکلات زیست محیطی و بیماری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات شیوع بیماری کرونا را پسماند عفونی دانست و خاطرنشان کرد: با تلاش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پسماند عفونی در استان بوشهر و بیمارستان‌های مختلف مدیریت شده است.

قلی‌نژاد از تدوین برنامه دفع صحیح پسماند در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیست محیطی پسماند مورد حمایت صندوق ملی حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت این صندوق برای اجرا طرح‌های دفع پسماند استفاده کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر