يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۹۸۸۹
يکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰

فکرشهر: معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰۰ تیم تخصصی سفیران حمایت‌های روانی ( سحر) با عضویت دانشجویان در سطح استان های کشور فعال شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید علی منیری روز یک شنبه در حاشیه آغاز به کار نخستین دوره آموزشی فرماندهان تیم‌های سحر استان های فارس، یزد، کرمان، هرمزگان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: مهمترین کارکرد تیم های تخصصی سفیران حمایت‌های روانی، کمک به التیام مشکلات روحی، روانی و اجتماعی و بازتوانی افرادی است که در وقایع طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب می شوند.

وی افزود: اگر چه همه دوره های سنی آسیب دیده در بالایای طبیعی و غیر طبیعی مشمول این طرح می شوند اما بیش ترین تمرکز این تیم ها بر روی رده های سنی کودک و نوجوان است.

معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: این تیم ها، اقدامات ماندگاری در زمان همه گیری ویروس کرونا در کشور بر جای گذاشتند و در حادثه ای مانند متروپل و سیل امامزاده داوود نیز تلاش های وافری برای رفع مشکلات روحی و روانی افراد حادثه دیده انجام دادند.

منیری ادامه داد: از جمله دیگر گروه های هدف تیم های تخصصی سفیران حمایت‌های روانی ( سحر)، می توان به بازماندگان از تحصیل، کودکان کار و افراد بدسرپرست اشاره کرد.

وی با اشاره به تجربه ۱۰ ساله این تیم های تخصصی، عنوان کرد: هسته اولیه این تیم ها، پس از زلزله ورزقان و با همکاری دانشجویان رشته های روانشناسی و مددکاران اجتماعی شکل گرفت و طی سه سال گذشته ساختاری جدید برای آن ایجاد شده است.

معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر یادآور شد: تیم های تخصصی سحر، بین ۱۲ تا ۲۴ ساعت پس از هر گونه بالایای طبیعی و غیرطبیعی و بنا به صلاحدید فرماندهان این تیم ها، وارد فضای میدانی می شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر