دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۰۵۳
سه‌شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۱

فکرشهر: دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر پس از سال‌ها انتظار برای نخستین بار امسال از مزایای خدمات بیمه‌ای بهرمند شدند.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، یعقوب سلیمانی روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، بیان کرد: این اقدام بزرگی بود که پس از چندین سال پیگیری، در تفاهم با سازمان تامین اجتماعی عملیاتی شده است و جوانان عضو این جمعیت در هنگام استخدام نیز از این سابقه بیمه‌ای برخوردار خواهند بود.

وی افزود: همچنین موضوع کسر خدمت و استفاده از امریه برای گذراندن سربازی اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در دست پیگیری و رایزنی‌هایی در این زمینه انجام شده است.

سلیمانی اظهار کرد: در صورت تحقق این موارد جوانان برای پیوستن به جمعیت هلال احمر و حضور داوطلبانه در ۵۷۵ پایگاه‌ امدادی آن راغب می‌شوند و مانند حضور در پایگاه‌های مقاومت بسیج برای خدمت سربازی کسر خدمت می‌گیرند.

دبیر جمعیت هلال احمر گفت: ایران کشوری حادثه خیز و حوادث طبعی در آن زیاد رخ می‌دهد که به همین منظور تیم‌های دادرس و سحر جمعیت هلال احمر تشکیل و همواره در این بلایا در کنار مردم و تسکین دهنده الام آنها هستند.

وی با بیان اینکه امروز هشتمین خانه هلال حوزه‌های علیمه جمعیت هلال احمر در بوشهر افتتاح شد، بیان کرد: فلسفه وجودی این خانه‌های هلال توانمندسازی و آموزش به جامعه هدف است تا در کنار مردم باشند.

سلیمانی با بیان اینکه خانه‌های هلال در حوادث خروج قطار از ریل در طبس و زلزله هرمزگان نخستین گروهی بودند که پیام‌رسانی و حضور پیدا کردند، اظهار کرد: امیدواریم روزی برسد که در همه خانه‌های کشور یک امدادگر وجود داشته باشد.

هلال احمر با تکیه بر آمارها در پیشگیری از حوادث نقش‌آفرین باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار با تاکید بر جایگاه جمعیت هلال احمر در پیشگیری از حوادث گفت: این جمعیت همواره در دشوارترین بحران‌ها و چالش‌های اجتماعی در کنار مردم بوده و داده‌ها و آمار ارزشمندی در اختیار دارد که باید برای پیشگیری از حوادث آینده به کار گرفته شود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: در زمان حاضر بیشترین تمرکز هلال احمر روی حل بحران و مشکلات پیش آمده است اما علاوه بر این مهم، باید به کمک دستگاه‌های دیگر نقش این جمعیت در پیشگیری هم طراحی شود.

وی تاکید کرد: هلال احمر باید با تکیه بر تجربه‌ها و آمار خود از حوادث طبیعی به آمایش ضعف‌ها و آسیب‌ها بپردازد و با مطالبه حل مشکلات و برطرف کردن نقاط حادثه خیز از مسئولان مربوطه، ضعف‌ها را به آنها تذکر دهد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر یادآور شد: این مهم در این استان از دیرباز دنبال شده و نقشه آمایشی آسیب‌ها و ضعف‌های استان نگاشته و به رهبر معظم انقلاب تقدیم شده است.

صفایی بوشهری ادامه داد: جمعیت هلال احمر باید اقدامات بزرگ و ستودنی خود را در سطح ملی و بین المللی اعلام و اطلاع رسانی کند تا مردم هم مطلع و هم امیدوار شوند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در زمان حاضر در بحران های جسمی و حل مشکلات این عرصه حضور دارد اما باید روی حوزه های بصیرتی و شناختی نیز متمرکز شود.

امام جمعه بوشهر توضیح داد: امروز جامعه با نوعی سیل و سونامی از تهاجم فرهنگی روبرو است و جمعیت هلال احمر نیز می‌تواند با تشکیل تم‌های تخصصی در این زمینه هم فعال شود.

صفایی بوشهری جمعیت هلال احمر را نزد مردم محبوب دانست و گفت: فعالان این جمعیت در بحرانی‌ترین شرایط حیات زیستی انسان حضوری سریع دارند و با جلوگیری از تعمیق چالش شرایط را برای عادی‌سازی مدیریت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر