شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۳۱۴
جمعه ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶

فکرشهر: امام جمعه خورموج گفت: باید نام‌گذاری اسامی فرزندان و حتی اماکن با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگار باشد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام علی زاهد دوست در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج با تسلیت شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: عبودیت و بندگی خداوند، خدمت رسانی و توجه به مردم و ولایت پذیری از ارکان زندگی فاطمی است.

امام جمعه خورموج با گرامیداشت روز ثبت احوال و تقدیر از خدمات فعالان در این عرصه افزود: ‎یکی از حقوق فرزندان این است که نام‌های نیک و شایسته بر روی آن‌ها بگذاریم.

‎وی گفت: با وجود این همه اسامی خوب و با معنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما، معلوم نیست چرا برخی‌ها اصرار دارند بر روی فرزندان خود نام‌های نامانوس و غربی بگذارند..

‌امام جمعه خورموج ادامه داد: با وجود داشتن این فرهنگ غنی، دلیل ندارد که بر روی فرزندان و اماکن در شهرهای ما نام‌های نا مأنوس غربی گذشته شود که در فرهنگ ما هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی ادامه داد: باید نام‌گذاری اسامی فرزندان و حتی اماکن با فرهنگ اسلامی و ایرانی ما سازگار باشد.

‎حجت الاسلام زاهد دوست بیان کرد: ثبت احوال باید در ثبت نامگذاری افراد شاخص‌ها و ملاک‌ها و توجه به فرهنگ اسلامی و ایرانی را مبنا قرار دهد و در بحث نامگذاری اماکن هم شوراهای اسلامی و شهرداری‌ها باید به این موضوع توجه لازم داشته باشند.

‎وی تصریح کرد: ابتدا قرار بود اجرای طرح کاهش فرزند آوری به مدت یک دهه انجام شود ولی الان این طرح بیش از ۳۵ سال طول کشیده و متأسفانه جمعیت به شدت رو به کاهش است.

‎وی بیان کرد: امروز کارشناسان معتقدند اگر این روند کاهش جمعیت ادامه پیدا کند تا چند دهه دیگر جمعیت مسلمانان و شیعیان جهان به حدی پایین می‌آید که هیچ قدرتی نداشته باشند، باید جلوی این روند خطرناک گرفته شود.

‎وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا والامقام کربلای ۴ اظهار داشت: شهرستان دشتی در این عملیات ۱۸ شهید تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده که یاد این شهدا برای همیشه در تاریخ این شهرستان و کشور جاودان مانده است.

‎حجت الاسلام زاهد دوست یادآور شد: تقدیم ۲۳۴ شهید سرافراز از این دیار به اسلام و انقلاب اسلامی، بالاترین دلیل بر نقش بارز دشتیاتی های غیرتمند در دفاع مقدس و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل است.

‎وی بیان کرد: مراسم وداع با پیکر شهید گمنام و مهمان عزیز شهرستان و تجلیل از خانواده عظیم الشأن این ۱۸ شهید همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در همین مکان مقدس برگزار خواهد شد، همچنین مراسم استقبال در روز شنبه و تشییع پیکر مطهر شهید گمنام بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا (س) در روستای شهید پرور درازی برگزار می‌شود.

‎وی گفت: ان شاءالله مردم عزیز ما هم مثل همیشه با حضور باشکوه خود دین خود را به شهدا ادا خواهند کرد.

‌امام جمعه خورموج بیان کرد: این روزها مانند سنوات قبل برنامه‌های متنوعی به مناسبت روز خورموج در سطح شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: بنده با خودم فکر می‌کردم چه خوب بود انتخاب روز خورموج یک انتخاب با مسمی و پرافتخاری می‌شد، مثلاً در تنگستان و دلوار وقتی صحبت از انتخاب روز دلوار شد، پیشنهاد روز ولادت سردار شهید رئیسعلی دلواری داده شد و بحمدلله نهایی هم شد، خیلی بجا بود.

وی افزود: اگر در خورموج هم روز ولادت شهید نادر مهدوی یا ۴ دی ماه که سالروز عملیات کربلای ۴ و سالروز آسمانی شدن این ۱۸ شهید عزیز، که روز مهم و کربلایی در دشتی اتفاق افتاده، بعنوان روز خورموج انتخاب و مایه سرافرازی همگان می‌شد.

‎وی ادامه داد: ما باید به تاریخ پرافتخارمان بر خود ببالیم و اجازه ندهیم این رویدادهای مهم و بااهمیت به فراموشی سپرده شود.

‌امام جمعه خورموج گفت: ضمن اینکه به برادران عزیزم در شورای شهر توصیه می‌کنم مراقب باشند هم امسال و هم سال‌های آینده، از سیاسی کاری و خرج‌های زائد به بهانه روز خورموج جلوگیری شود.

‎وی گفت: سرکشی دسته جمعی شورای شهر و شهردار به محلات مختلف شهر خصوصاً محلات آسیب پذیر به صورت پررنگ انجام شود و در میان مردم حضور پیدا کنند و از نزدیک مشکلات محلات را ببینند و رسیدگی کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر