يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در جمع تعدادی از شهروندان برازجانی مطرح شد:
فکرشهر: رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان می گوید: بزرگ ترین مشکل آب دشتستان و شهر برازجان نداشتن منبع پایدار جهت تامین آب شهرستان است و اگر این مشکل حل شود، رضایت مردم را کسب خواهیم کرد...
کد خبر: ۱۳۰۶۴
پنجشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۲

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان دشتستان می گوید: بزرگ ترین مشکل آب دشتستان و شهر برازجان نداشتن منبع پایدار جهت تامین آب شهرستان است و اگر این مشکل حل شود، رضایت مردم را کسب خواهیم کرد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، علی بردستانی در نشست با چند تن از شهروندان دشتستانی گفت: با پیگیری های مسئولین شهرستان و با حضور متولیان آب استان بوشهر در فرمانداری جلسه ای تشکیل شد و مطالب مورد نظر عنوان گردید.

\n\n

وی ادامه داد: یکی از مسائل مطرح شده سهمیه ی آب ورودی به شهرستان و خصوصا شهر برازجان است که برای هر نفر 220 لیتر آب برای هر روز در نظر گرفته شده است.

\n\n

بردستانی افزود: با احتساب سهمیه باید به طور میانگین روزانه 24 هزار متر مکعب آب به برازجان داده شود که اکثر مواقع کم شده و حتی تا 19 هزار مترمکعب نیز می رسد.

\n\n

\n\n

معرفی مشترکان غیر مجاز به دادستانی

\n\n

رییس آبفای دشتستان اضافه کرد: به این مقدار آب تخصیص یافته برای اشتراک های موجود باید 6 هزار مشترک غیرمجاز را نیز اضافه کرد که سهمیه ی آب شهروندان را به شدت کاهش می دهد.

\n\n

بردستانی پیرامون مشترکین غیرمجاز گفت: متخلفین به طور گسترده اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی کرده اند و با پیگیری های انجام شده آن ها را شناسایی نموده و به دادستانی معرفی کرده ایم.

\n\n

وی با اشاره به گستردگی تخلفات ادامه داد: این تخلف تنها در برازجان نیست. به طور مثال در شهر دالکی کاسبان کنار جاده مغازه های خود را بر روی خط آب ایجاد کرده اند و در طول تمام مسیر نیز ادامه دارد.

\n\n

شهرداری برازجان تمام فضای سبزش را با آب شرب مردم آبیاری می کند

\n\n

بردستانی افزود: شهرداری برازجان تقریبا تمام فضای سبز خود را با آب شرب مردم آبیاری می کند در حالی که این کار غیرمجاز بوده و باید آب مصرفی مردم و فضای سبز جدا شود که این خود در کم آبی تاثیر فراوانی دارد.

\n\n

\n\n

رییس آبفای دشتستان گفت: روزانه 40 درصد از آب ورودی به برازجان هدر می رود که دلایل متفاوتی دارد.

\n\n

بردستانی اضافه کرد: مقدار زیادی از این هدررفت مربوط به فرسودگی لوله هاست که بیش از 20 درصد آن را شامل می شود و باید به این مورد انشعاب غیرمجاز، اشتباه در قرائت و ... را نیز، افزود.

\n\n

به گزارش خبرنگار فکرشهر، وی ادامه داد: برای تعمیر و بازسازی لوله کشی آب برازجان، مبلغ 35 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تامین آن کار بسیار دشواری است.

\n\n

چاه های برازجان دچار سوء مدیریت شده اند

\n\n

رییس اداره آب و فاضلاب دشتستان افزود: تعداد 6 حلقه چاه در شهر برازجان باقی مانده که می توان روزانه 2500 تا 3000 متر آب از آن برداشت کرد اما به دلیل مدیریت نامناسب چند سال اخیر بلااستفاده شده اند.

\n\n

بردستانی اضافه کرد: چاه های مذکور نیاز به لایروبی دارند ضمن این که ابزار برق آن نیز به سرقت رفته و مجموعا مبلغ 300 میلیون تومان برای راه اندازی مجددا آن ها احتیاج است.

\n\n

رییس اداره آب و فاضلاب دشتستان ادامه داد: بزرگترین مشکل فعلی آب شهرستان، نداشتن منبع آب پایدار، جهت تامین نیاز شهروندان است.

\n\n

\n\n

نیاز آبی برازجان

\n\n

وی افزود: همین مقدار آب ورودی نیز علی رغم کم بودن به طور یکنواخت به ما داده نمی شود که بتوانیم در زمان بندی مناسب و هماهنگ شده با مردم، آن را تقسیم کنیم؛ مثلا در ساعتی ورودی ما 5 هزار متر است و در ساعتی دیگر 2 هزار متر و در ساعتی 8 هزار متر مکعب که این مسئله کار ما را دشوار می کند.

\n\n

بردستانی در پایان گفت: به مسئولین و معاونت بهره برداری آبفای استان نامه زده ایم که با شرایط فعلی به روزانه حداقل 36 هزار متر مکعب آب برای برازجان احتیاج داریم تا نیاز حداقلی مردم را برآورده کنیم.

\n\n

\n\n

نقشه ی شهر برازجان و مناطق بحرانی که با رنگ صورتی در نقشه مشخص شده اند

\n\n

 

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر