يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۰۷۸۲
پنجشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

فکرشهر: معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: هم اکنون احداث آب شیرین‌کن به ظرفیت برداشت ۲۴۵ هزار مترمکعب آب شرب در حال انجام است که با اتمام آن، ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت استان بوشهر در پوشش آب شیرین‌کن‌ها قرار می‌دهد.

به گزارش فکرشهر، مجید آقازاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان بوشهر در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جمعیت استان نزدیک به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که با هدف تامین آب جمعیت یاد شده نزدیک به ۲۴۵ هزار مترمکعب آب شیرین‌کن در این استان اجرایی شده است.

وی افزود: اکنون ۴۵ هزار مترمکعب آب از آب شیرین‌کن‌های استان بوشهر برداشت می‎ شود که با بهره‎ برداری از پروژه‎‌های جدید این میزان در پایان سال به حدود ۱۰۰ هزار مترمکعب می رسد.

معاون مهندسی شرکت آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: با اجرای طرح جهاد آبرسانی و محرومیت زدایی در استان بوشهر، مشکل آب رسانی ۳۰ درصد از روستاهای این استان برطرف می شود.

وی افزود: هدف از سفر به استان بوشهر نیز بررسی مسائل و مشکلات فراروی پروژه های آبرسانی است که این مهم در قالب بازدید از تمام پروژه‌های این حوزه اجرایی می شود.

آقازاده ادامه داد: پیش بینی شده با اجرا این پروژه ها بخش عمده مشکل کمبود آب شهرها و روستاهای استان بوشهر برطرف و پایداری لازم در تامین آب شرب استان حاصل شود.

وی عنوان کرد: در بدنه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیروهای فنی و متخصصی وجود دارد که براساس انتظار در اجرا پروژه‌ها بسیار موفق ظاهر شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز گفت: پروژه های آب شیرین کن و جهاد آبرسانی در اولویت مدیریت ارشد استان بوشهر قرار دارد که در این زمینه شتاب خوبی در پروژه ها جریان پیدا کرده است.

ابوالحسن عالی افزود: اتمام این پروژه ها که بخشی از آنها برای دهه فجر سال جاری پیش بینی شده تنش آبی مناطق زیادی از استان بوشهر را برطرف می کند.

وی ادامه داد: در اجرای پروژه ها سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز ورودی بسیار خوب داشتند که این مهم سرعت چشمگیری در اجرا حاصل کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر اضافه کرد: با تمامی اقدام‌های انجام شده موضوع حائز اهمیت در بخش آب مصرف بهینه است که این باید مورد توجه تمام مشترکان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر