شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر:
کد خبر: ۱۳۰۹۳۲
شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴

فکرشهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر گفت: در راستای حفظ تاریخ انقلاب اسلامی برای نسل‌های آینده تاکنون ۷۵۰ خاطره شفاهی از والدین شهدای این استان ثبت و ضبط شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، نعمت الله غلامپور روز شنبه در نشست با برخی از مسئولان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده امسال باید ۲۱۰ خاطره به ثبت برسد که تاکنون ۱۷۰ خاطره به ثبت رسیده و ۴۰ خاطره دیگر باقی مانده است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر ضبط خاطرات والدین شهدا در همه شهرستان‌های این استان از برنامه های بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

غلامپور اضافه کرد: هدف از این کار ضبط و ثبت خاطرات تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی برای استفاده نسل‌های آینده است.

وی ادامه داد: ضبط خاطرات شفاهی والدین شهدا و مصاحبه‌های تصویری هدفمند با ایثارگران دفاع مقدس می‌تواند امکان رصد کامل و درست از موضوع و شناخت تاریخ و فرهنگ دفاع مقدس را از میان گفتارهای ایثارگران فراهم سازد.

غلامپور گفت: تاکنون ۸۳ هزار اثر از آثار شهدای استان بوشهر درمخزن اطلاعات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر به ثبت رسیده است.

مدیرکل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ۱۴ شهید سلامت این استان تا کنون پرونده هشت شهید به تائید رسیده و ۶ پرونده دیگر هنوز به سرانجام نرسیده اند.

سید مجید حسینی افزود: در جریان کرونا ۵۰ نفر از فعالان بخش سلامت نیز دچار آسیب‌هایی شدند که امکان معرفی آنها به عنوان جانبازان کرونا وجود دارد که باید بررسی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر