يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۸۷
دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۵

فکرشهر: رئیس پلیس فتای استان بوشهر گفت: با تشدید اقدامات پیشگیرانه، شکل‌گیری جرایم سایبری در استان بوشهر طی سال جاری سه درصد کاهش یافته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سرهنگ مهدی قاسمی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه تولید و انتشار محتواهای آموزشی پیشگیرانه و آگاه‌سازی عمومی با همکاری رسانه‌های فعال استان در سال جاری صورت گرفته است.

وی با تقدیر از توجه مردم به توصیه‌های هشداری پلیس فتا اضافه کرد: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش سه درصدی در شکل‌گیری جرایم سایبری نسبت به ۹ ماهه سال گذشته هستیم.

رئیس پلیس فتای استان بوشهر افزود: یکی از مؤلفه‌های اثرگذار دیگر در کاهش شکل‌گیری جرایم، پیگیری صحیح و دقیق جرایم به فعلیت رسیده و دستگیری مجرمین سایبری است.

افزایش کشف جرایم سایبری

وی بیان کرد: در سال جاری با استفاده از آخرین روش‌های نوین پی‌جوئی جرایم سایبری و بهره‌گیری از توان آزمایشگاه فارنزیک و استخراج سرنخ‌هایی دیجیتال مجرمانه، در بحث شناسایی و دستگیری مجرمین نیز به میزان ۱۷ درصد و در کشف جرایم سایبری نیز حدود چهار درصد افزایش عملکرد مثبته را شاهد هستیم.

سرهنگ قاسمی ادامه داد: در بررسی وضعیت مجرمین دستگیر شده مرتبط با پرونده‌های تشکیل شده ۹ ماهه سال جاری در استان، در حدود ۲۶ درصد از این افراد زیر ۲۰ سال سن دارد.

وی تاکید کرد: این امر ضرورت توجه بیشتر خانواده‌ها به ارتقای سواد رسانه‌ای و دانش سایبری را دو چندان نشان داده و می‌طلبد که والدین گرانقدر قبل از اینکه تجهیزات هوشمند و اینترنت را در اختیار فرزندانشان قرار دهند، با مطالعه و وقت‌گذاری بیشتر، از آسیب‌ها و تهدیدات بسترهای متعدد آن آگاهی پیدا نمایند و بتوانند مشاور و ناظر خوبی برای عزیزانشان باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر