دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ۵۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: میدان مشترک گازی پارس جنوبی یکی از مناطق منحصر به فرد انرژی در جهان است که حدود ۵۰ درصد از گاز شناخته شده کشور در این میدان واقع است.\n\nوی از تلاش ویژه برای توسعه و بهره‌برداری بیشتر از این میدان گازی خبر داد و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر، زمینه افزایش ۳۵ درصدی تولید گاز در این میدان گازی را فراهم ساخته است.
کد خبر: ۱۳۱۲۵
دوشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۳

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: ۵۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، مهدی یوسفی در گفتگو با مهر اظهار داشت: میدان مشترک گازی پارس جنوبی یکی از مناطق منحصر به فرد انرژی در جهان است که حدود ۵۰ درصد از گاز شناخته شده کشور در این میدان واقع است.

\n\n

وی از تلاش ویژه برای توسعه و بهره‌برداری بیشتر از این میدان گازی خبر داد و اضافه کرد: دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر، زمینه افزایش ۳۵ درصدی تولید گاز در این میدان گازی را فراهم ساخته است.

\n\n

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به تولید روزانه ۴۴۰ میلیون مترمکعب گاز در پارس جنوبی، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ درصد گاز کشور در پارس جنوبی تولید می‌شود.

\n\n

وی به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بهره‌برداری کامل از فازهای ۱۵ تا ۱۸ پارس جنوبی در سال جاری، اضافه کرد: دیگر فازهای پارس جنوبی نیز امسال توسعه می‌یابد و بخشی از فاز ۱۹ در سال جاری وارد مدار تولید می‌شود.

\n\n

یوسفی تصریح کرد: توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی در شرایطی محقق شده است که بخش اعظم تحریم‌های بین‌المللی متوجه صنعت نفت است ولی با تلاش‌های صورت گرفته شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در این بخش هستیم.

\n\n

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به توسعه بخش خصوصی در پارس جنوبی نیز اشاره کرد و گفت: شرایط بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این منطقه فراهم است و زیرساخت‌های مورد نیاز ایجاد شده است.

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر