يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست اداره کل دامپزشکی استان خبر داد:
کد خبر: ۱۳۱۳۵۱
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳

فکرشهر: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از ۲۴۰ هزار دام بومی و صنعتی در یک ماه اخیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، مهدی تنگستانی مکان چهارشنبه ۲۱ دی در جمع خبرنگاران از واکسیناسیون بیش از ۲۴۰ هزار دام بومی و صنعتی بر علیه بیماری‌ها در یک ماه اخیر خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۱۰۸ هزار رأس علیه بیماری‌های استراتژیک و بیش از ۱۳۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های غیر استراتژیک واکسینه شدند.

وی اضافه کرد: طی یک ماه اخیر اکیپ‌های بازرسی دامپزشکی ۱۲ هزار و ۶۵۹ مورد بازدید بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی داشته‌اند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر مکان با اشاره به عملکرد دامپزشکی در عرصه صادرات آبزیان از استان بوشهر خاطرنشان کرد: نمونه برداری و انجام آزمایش‌های لازم و صدور گواهی به کشورهای مقصد از جمله اقدامات برای صادرات است.

تنگستانی افزود: در یک ماه اخیر نمونه‌برداری و آزمایش‌ها برای صادرات ۳ هزار و ۳۰۱ تن انواع آبزیان به مقصد کشورهای امارات، چین، قطر، روسیه، ترکیه، مالزی، عمان انجام شد.

وی از نظارت بر برداشت میگو پرورشی تازه و صدور گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای خبر داد و اضافه کرد: طی مدت مذکور این نظارت‌ها بر بیش از ۴۲۶ هزار و ۲۰ کیلوگرم میگو در مبدا انجام شده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان بوشهر با اشاره نظارت بر کشتار طیور و تأمین گوشت سفید استان تصریح کرد: نظارت بر کشتار بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه طیور صنعتی صورت گرفته است.

تنگستانی گفت: در آبان‌ماه امسال نظارت بر کشتار دام و تأمین گوشت قرمز بهداشتی به تعداد بیش از۲ هزار و ۳۰۰ رأس دام کشتاری سبک و سنگین انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر