دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۴۸
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر گفت: برنامه تامین کودهای شیمیایی یارانه‌ای براساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای این استان ۴۱ هزار تن است که در سال جاری تاکنون ۲۰ هزار و ۱۹ تن انواع کود شیمیایی یارانه‌دار مصرفی در این استان تامین و توزیع شده است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: توزیع این میزان کود شیمیایی یارانه‌دار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد افزایش تامین و توزیع صورت گرفته است.

وی افزود: کودهای کشاورزی مورد نیاز به انبار کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ارسال شده و بر اساس سامانه جامع پهنه بندی کشاورزی و مطابق سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان به صورت حواله الکترونیکی بین کشاورزان و بهره برداران متقاضی، توزیع می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: انواع کودهای شیمیایی به اندازه کافی در انبارهای سازمانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان موجود است و هیج گونه مشکلی در خصوص تامین و توزیع انواع کود در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاران رسمی شرکت در شهرستان‌ها نسبت به خرید کود مورد نیاز خود با قیمت مصوب اقدام کنند.

عمرانی اضافه کرد: در راستای حمایت از کشاورزان و توسعه کیفی تغذیه گیاه امسال قیمت کودهای فسفاته و پتاسه به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت و این اقدام زمینه ای برای استفاده از سبد کود را برای کشاورزان فراهم کرده است.

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر افزود: کشاورزان باید از سبد کودی که شامل کودهای ازته، فسفاته و پتاسه است استفاده کنند اقدامی که تا پیش از کاهش قیمت این کودها کمتر از سوی کشاورزان مورد تاکید قرار می‌گرفت و کشاورزان بیشتر از کود اوره استفاده می‌کردند این درحالی است که گیاه برای رشد مناسب و با کیفیت نیازمند ترکیبی از مواد غذایی است.

وی بیان کرد: یکی از نهاده‌های مهم در تولید پایدار محصولات کشاورزی، کودهای شیمیایی است که امسال برای حمایت از کشاورزان قیمت انواع کودهای شیمیایی با کاهش ۵۰ درصدی همراه شده است.

عمرانی با بیان اینکه استان بوشهر یکی از مبادی اصلی تامین کود اوره مسئولیت تامین بیش از ۵۰ درصد کود مورد نیاز کشور را برعهده دارد گفت: امسال سهم کود اوره کشور سه میلیون و ۲۰۰ هزار تن اعلام شده که تاکنون ۵۲۱ هزار تن آن از طریق این استان تامین شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر