دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس اداره آموزش منابع طبیعی استان بوشهر خبر داد:
کد خبر: ۱۳۱۷۸۲
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵

فکرشهر: رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر از راهیابی ۲ بوشهری به مرحله کشوری ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان و جان‌نثاران در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش فکرشهر، فردین حاجب دوشنبه ۲۶ دی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره ملی روز جنگلبان به‌صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: فردا (سه‌شنبه ۲۷ دی) ساعت ۱۴ در این جشنواره از برگزیدگان در سه محور "عشق و افتخار" ویژه خانواده جنگلبانان، "جنگلبان مردمی" ویژه نیروهای مردمی، کنشگران، خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و "ایثارگران و خانوده جانبازان" که ویژه نیروهای حفاظتی و نیروهای داوطلب مردمی است، تقدیر می‌شود.

وی اضافه کرد: مستندات هر محور در کمیته استانی بررسی می‌شود و افرادی که امتیاز بالای ۶۰ را کسب کنند به دبیرخانه ملی جشنواره برای رقابت به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با بیان اینکه ۵۴ جنگلبان در سطح استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند، تصریح کرد: امسال خوشبختانه ۲ نفر از جنگلبانان توانمند استان با کسب امتیار بالای ۶۰ علاوه بر درخشش در مرحله استانی به مرحله کشوری ششمین جشنواره ملی جنگلبان نمونه راه پیدا کرده‌اند و امیدواریم آقایان "بشیر آباد" از شهرستان دیلم و "حمید کهن" از شهرستان دشتستان بتوانند در بخش «انتخاب جنگلبان نمونه» نیز مقام کسب کنند.

حاجب با تاکید بر اینکه هدف از این جشنواره تکریم از انسان‌هایی است که در دفاع از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع از جان و مال خود می‌گذرند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند، یادآور شد: استان بوشهر در سال‌های گذشته نیز در جشنواره ملی جنگلبان نمونه توانسته بود مقامات خوبی کسب کنند.

به گفته‌ی این مقام مسئول، در مراسم ملی جشنواره روز جنگلبان از ۱۷ نفر از جنگلبانان نمونه، خانواده‌های شهدای منابع طبیعی و از تعدادی از جنگلبانان افتخاری قدردانی می‌شود و هم‌زمان به صورت آنلاین نیز در ادارات کل استان‌ها، نمونه‌های استانی مورد تکریم قرار خواهند گرفت.

به گزارش ایسنا، جشنواره ملی روز جنگلبان از سال ۱۳۹۶ همه‌ساله به همت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و تشکل محیط‌زیستی "جمعیت حامیان زمین" برگزار شده است و در سال جاری ششمین دوره‌ی آن برگزار می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر