شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۹۴
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰

فکرشهر: رئیس انجمن خرما در استان بوشهر گفت: یکی از خواسته های مهم بخش خصوصی از سازمان های صمت، استاندارد و وزارت جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی برای استقرار نظام‌های کیفی محصول خرما و پیاده‌سازی آن در نخلستان‌ها است.

به گزارش فکرشهر، ندیر پورجم روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از راهکارهای بهبود بازار محصول خرما افزایش نظام کیفی است که این مهم بدون تردید به افزایش بهره‌وری خرما در نخلستان‌های استان بوشهر کمک می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در نبود نظام کیفی بهره‌وری در تولید خرما در کشور نزدیک به ۵.۲ تن در هکتار است این مهم استقرار این مهم را ضرورت بخشیده است.

پورجم ادامه داد: در موضوع صادرات خرما به محرکی اساسی نیاز است که باید تمهیدات موردنیاز آن پیش بینی شود.

رئیس انجمن خرما در استان بوشهر گفت: افزود: بنگلادشی‌ها به عنوان یکی از متقاضیان خرمای این استان در ماه رمضان ۵۰ هزار تن محصول مصرف دارند که در تسهیل صادرات به این کشور باید تدابیر لازم اجرایی شود.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: چهارمین جشنواره بین المللی خرما در بوشهر شامل چهار رخداد نمایشگاه، میز خرما، همایش و اختتامیه است.

پورجم یادآور شد: امسال استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه بین الملی خرما در بوشهر شده به نحوی که غرفه‌ها در کوتاه ترین زمان ممکن اجاره شد.

وی گفت: با حضور ۱۰ استان استقبال از نمایشگاه به نحوی رقم خورد که برخی از تولیدکنندگان بوشهری برای اجاره غرفه به مشکل برخوردند که این نشان می‌دهد نمایشگاه خرما در بوشهر با بهبود مستمر مسیر شایسته خود را پیدا کرده است.

رئیس انجمن خرما در استان بوشهر گفت: در نمایشگاه خرما امسال درصد حضور شرکت کنندگان خارج از استان بوشهر از تولیدکنندگان بومی بیشتر است که این استقبال در سال‌های آینده دستاوردهای خوبی خواهد داشت.

پورجم اظهار کرد: در جشنواره خرما بخش خصوصی همواره مطالباتی در بخش‌های کشاورزی، عمل آوری و تجارت خرما ارائه کرده ولی بخوبی مورد اجرا واقع نشده است.

وی افزود: در این بین حتی مطالباتی که فاقد هزینه بوده و منافاتی با قانون نداشته نیز بخوبی محقق نشده است.

چهارمین جشنواره بین المللی خرما و صنایع وابسته روز سه‌شنبه هفته جاری ساعت ۱۵ در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر برپا می ‌‎شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر