دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۹۵۳
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۳۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر از توزیع رایگان ۲ هزار مسواک انگشتی به کودکان زیر ۲ سال شهرستان دیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس آدمیت نسب صبح چهارشنبه در نشست کمیته ترویج تغذیه با شیر مادر اظهار داشت: رویش دندان یکی از مراحل طبیعی زندگی کودک است که تمیز نگه‌داشتن آن‌ها از سن شش‌ماهگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه حفاظت از دندان‌های کودکان زیر ۲ سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: تأمین و توزیع مسواک انگشتی در راستای سلامت دندان‌های شیری کودکان زیر ۲ سال در دستور کار شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر قرار دارد و از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۲۰۰۰ مسواک انگشتی به‌صورت رایگان بین کودکان زیر ۲ سال تحت پوشش توزیع‌شده است.

وی اضافه کرد: ارزش ریالی مسواک‌های انگشتی توزیع‌شده مبلغ ۸۰ میلیون ریال است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تأکید کرد: تمیز نگه‌داشتن و حفاظت از لثه و دندان‌های شیری به دلیل تأثیر بر رشد دندان‌های دائمی سالم و سلامت لثه بسیار اهمیت دارد لذا توصیه می‌شود در دوران کودکی، از مسواک انگشتی استفاده شود.

آدمیت نسب افزود: برای استفاده از مسواک انگشتی برای کودکان نیاز به خمیردندان نیست و والدین می‌توانند با قرار دادن مسواک در انگشت خود و به آرامی و حرکات ملایم لثه و سطوح دندانی شیرخوار را تمیز کرده و مسواک انگشتی را بعد از استفاده شسته و در محلی خشک و دور از آلودگی قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر