جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۰۲۳
پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۲

فکرشهر: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: کیفیت‌بخشی به آموزش‌ها از مهمترین اهداف در مقطع ابتدایی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، معصومه نجفی پازوکی صبح پنجشنبه در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: دانش‌اموزان ابتدایی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند که اگر مورد توجه قرار بگیرد شاهد کارهای بزرگی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه توسعه فعالیت‌های تربیتی را با یک میثاق‌نامه آغاز کرده‌ایم اضافه کرد: با همه ظرفیت و توان برای دستیابی به اهداف مد نظر در این زمینه ورود کرده و روی باورها و نگرش‌ها کار کردیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کارهایی با نام شهدا در مدارس آغاز شده است بیان کرد: سامانه شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل با نام شهید محمودوند که بیشترین شهدا را تفحص کرده است نامگذاری شده است.

وی با اشاره به تشکیل ۱۲ هزار حلقه ۱۰ نفره آموزش معلمان در سطح کشور با عنوان طرح شهید همت خاطرنشان کرد: توسعه گفتمان شهید سلیمانی از دیگر برنامه‌ها بوده که اجرایی شده است.

نجفی پازوکی با بیان اینکه در گذشته غفلت‌هایی در زمینه تربیتی صورت گرفته بود افزود: شرایط مناسبی برای توسعه فعالیت‌های تربیتی در مدارس وجود دارد و بچه‌ها با علاقه به این موضوع ورود می‌کنند.

وی کیفیت آموزش را یکی از مهمترین دغدغه‌ها دانست و اضافه کرد: مؤلف و ناشر و معلم و والدین و … عادت کرده‌اند به یک کار سطحی که عمق آن یک میلیمتر هم نیست و باید رویکردها را عوض کنیم تا دانش‌آموزان ابتدایی شایستگی‌های اولیه را پیدا کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه شایستگی تفکر در آموزش‌های فعلی کمتر مورد توجه بوده است گفت: شایستگی ارتباطی و فناوری مورد غفلت بوده است و باید وضع موجود را بررسی کرده و به سمت وضع مطلوب حرکت کنیم.

نجفی پازوکی تاکید کرد: یک عزم ملی نیاز داریم که در این زمینه کارهای بزرگی را انجام دهیم؛ با مشکلاتی روبرو هستیم که باید با هم‌افزایی بیشتر به اهداف مورد نظر دست یابیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر