شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۲۵۴۳
پنجشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶

فکرشهر: مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از پرداخت مبلغ ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد کنندگان مشاغل خانگی در حوزه صمت طی سال جاری خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مهدی صفوی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی سال جاری تعداد ۲ هزار و ۸۳۲ مجوز در قالب مستقل و ۹۱ مجوز در قالب پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی نظیر فرش دستباف و غیره صادرشده است.

عنوان کرد: در قالب مشاغل مستقل مبلغ ۲۳ میلیارد تومان و در قالب پشتیبان به مبلغ ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات که از طریق بانک‌های عامل پرداخت شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مشاغل خانگی عنوان کرد: میزان اشتغال ایجاد شده در صدور مجوزها در استان طی سال جاری تا کنون مجموعاً ۹۰۲ نفر در رشته‌های دوخت لباس و پوشاک فرش دستباف، گلیم و گبه، تعمیرات موبایل، درودگری و کامپیوتر بوده است.

وی اضافه کرد: مشاغل خانگی متقاضی تسهیلات به ترتیب در رشته‌های دوخت لباس و خیاطی، قالیبافی، گلیم و گبه، کامپیوتر، درودگری و تعمیرات موبایل بوده است.

صفوی گفت: اجرای ۲ نمایشگاه معرفی و فروش مشاغل خانگی با همکاری اداره کل تعاون برای رونق کسب و کارهای خانگی از دیگر اقدامات این اداره کل طی سال جاری بوده است.

وی گفت: همچنین یک نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های فرش دستباف استان در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر