يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: طرح ارایه شده ساخت تنور خورشیدی دو دانش آموز گناوه ای در جشنواره استانی جابربن حیان به مرحله کشوری راه یافت...
کد خبر: ۱۳۲۶
سه‌شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: مدیر آموزش و پرورش گناوه گفت: طرح ارایه شده ساخت تنور خورشیدی دو دانش آموز گناوه ای در جشنواره استانی جابربن حیان به مرحله کشوری راه یافت.

به گزارش فکرشهر، خدانظر رئوفی در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: این طرح از سوی فاطمه عبدالهی و مائده دهدشتی دانش آموزان پایه ششم دبستان زهره و شاهد حضرت رقیه (س) در جشنواره شهرستانی به همراه طرح های دیگر به استان معرفی که مقام اول استان بوشهر را به دست آورد و به مرحله کشوری راه یافت.

وی گفت: کسب این موفقیت افتخاری برای آموزش و پرورش و مردم این شهرستان است که ضرورت دارد با حمایت و پشتیبانی های خود از چنین طرح و اندیشه هایی دیگران را نیز در این زمینه پرورش دهیم.

مدیر آموزش و پرورش گناوه از تلاش و زحمات این دو دانش آموز و همکاری و راهنمایی هجری، زارع و بدخشان به عنوان مدیر و راهنما در برگزیده شدن این طرح قدردانی کرد.

این دانش آموزان امیدوارند این طرح مورد حمایت سازندگان کشور که با هدف استفاده از انرژی پاک طراحی شده قرار گیرد.

این تنور از دو المنت تشکیل و در زیر ورق های آلومینیوم جاسازی شده که از یک طرف به سلول خورشیدی و از طرف دیگر به منبع ذخیره انرژی که از سلول خورشیدی به دست می آورد، متصل است.

در محل اتصال تنور به سلول و منبع ذخیره یک کلید سه وضعیت قرار داده شده که در حالت اول به سلول خورشیدی و درحالت دوم به منبع ذخیره انرژی متصل است.

این دانش آموزان مدعی شدند این طرح برای اولین بار در سطح جهان ساخته شده است.

بیش از 17 هزار دانش آموز در شهرستان 90 هزارنفری گناوه در شمال استان بوشهر مشغول به تحصیل هستند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر