سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع):
کد خبر: ۱۳۲۷۲۱
شنبه ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۹

فکرشهر: مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به بیستمین دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی علی بن موسی الرضا (ع) گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۶ جشنواره فرهنگی رضوی در بخش‌های مختلف از سوی این بنیاد در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مرتضی سعیدی‌زاده روز شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: این جشنواره‌ها شامل سه جشنواره بین‌المللی شعر فارسی به میزبانی کرمان، شعر عربی به میزبانی خوزستان و شعر ترکی در آذربایجان‌غربی است.

وی افزود: جشنواره‌های, به میزبانی همدان، ادبیات داستانی بزرگسال به میزبانی سمنان، ادبیات داستانی کودک و نوجوان به میزبانی بوشهر، تئاتر بزرگسان به میزبانی آذربایجان شرقی و تئاتر خیابانی در جنوب کرمان برگزار می شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تصریح کرد: همچنین جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان در هرمزگان، عکس رضوی در استان خراسان، گرافیک رضوی در قم، خوشنوسی در تهران، فیلم، پویا نمایی، نماهنگ و مستند در خراسان، رسانه‌ها، مطبوعات و خبرگزاری‌ها در استان گیلان، نواها و آوای رضوی در استان فارس و سرود به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

سعیدی‌زاده با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره‌های رضوی ارتقا و توسعه فعالیت‌های فرهنگ رضوی است، عنوان کرد: رویکرد بنیاد بین‌المللی رضوی حرفه‌ای و تخصصی‌شدن جشنواره‌های امام رضا (ع) است.

وی بیان کرد: ترویج اندیشه امامت، تحکیم نظام ولایت با محوریت شخصیت، معرفی سیره و معارف امام رضا (ع) با رویکرد شناسایی تولیدکنندگان اصحاب هنر و رسانه و پدیدآورندگان آثار هنری و رسانه‌ای، شناسایی استعدادها و توانمندسازی آنها برای تولید یک جریان فاخر و اثرگذار از دیگر هدف‌های بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) است.

به گفته سعیدی زاده بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در تلاش است بین صاحبان اندیشه، معارف، صاحبان قلم و هنر و فرهنگ یک اتصال راهبردی و استراتژیک ایجاد و جریان تولید آثار را از این محور تامین کند.

وی رشد کمی آثار و محصولات فرهنگی و هنری و برابری این محصولات در بستر فضای مجازی را از دیگر اهداف جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) عنوان کرد.

بوشهر میزبان چهاردهمین جشنواره ملی ادبیات داستانی کودک و نوجوان امام رضا (ع)

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی ادبیات داستانی کودک و نوجوان در بوشهر و سیزدهمین جشنواره ملی ادبیات داستانی کودک و نوجوان رضوی در استان‌های دیگر گفت: واگذاری مسئولیت یک جشنواره به مدت سه تا چهار سال به یک استان با هدف استعدادیابی، توانمندسازی و بارور کردن قابلیت‌ها در یک بخش انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به اصل زندگی ایرانی - اسلامی مبتنی بر آموزه‌های رضوی، توجه به جریان‌سازی فکری و معرفتی در حوزه تولید آثار، تعامل و ارتباط با کنشگران هنر و رسانه، استعدادیابی آموزش و پرورش با کنشگران از جمله اصولی است که به جشنواره‌های امام رضا (ع) حاکم است.

سعیدی زاده افزود: امسال برای اداره بهتر شورای سیاستگذاری ملی، اعضایی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، استان منتخب و صاحبان هنر و اندیشه در حوزه‌های تخصصی جشنواره انتخاب شده‌اند.

وی یادآور شد: روند اجرای جشنواره ملی ادبیات داستانی کودک و نوجوان امام رضا (ع) در استان بوشهر از اول مهرماه امسال فعال شده و همچنین دبیر تخصصی آن نیز که برای بوشهر استاد نویدی مهر از بزرگان حوزه ادبیات داستانی کودک و نوجوان است، نیز انتخاب شده است.

سعیدی زاده همچنین با تاکید بر جریان خبری و جریان سازی فرهنگی و معرفتی در این حوزه گفت: جریان اطلاع رسانی فرهنگی خبری و رسانه ای جشنواره ها باید در سطح ملی دنبال شود.

وی برگزاری کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی را از ایده‌های جدید جشنواره‌های رضوی در دوره جدید عنوان کرد و افزود: تا نیمه اسفند ماه ۶۰ تا ۷۰ نفر از داستان‌نویسان برتر حوزه کودک و نوجوان کشور به مدت یک یا ۲ روز در استان بوشهر حضور خواهند داشت تا به این وسیله بتوانیم جریان تولید آثار هنری و رسانه ای در حوزه ادبیات کودک و نوجوان در گستره ملی توسعه و شبکه فعالان حوزه ادبیات کودک و نوجوان شناسایی و توانمند شوند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) با اشاره به افزایش اعتبار جشنواره بین المللی رضوی از چهار میلیارد تومان به ۱۵ میلیارد تومان گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده ۵۵۸ میلیون تومان اعتبار برای جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان رضوی استان بوشهر پیش بینی شده که بخشی از آن از سوی بنیاد بین المللی امام رضا (ع)، بخشی از سوی معاونت فرهنگی و بخشی هم از سوی استان تامین می‌شود.

وی مردمی کردن جشنواره های رضوی را از دیگر ویژگی‌های این جشنواره‌ها عنوان کرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده حرکت‌هایی که در زیست بوم مردمی تولید و طراحی می‌شود پایداری بیشتر و شکوفایی و تاثیر بیشتری دارد.

به گفته مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) جشنواره ادبیات کودک و نوجوان به میزبانی استان بوشهر شامل سه بخش ادبیات کودک، ادبیات نوجوان و رمان است.

وی ادامه داد: طرح رمان بعنوان یکی از پیشنهادهای این جشنواره است که به صورت کلی ارائه و در صورت پذیرش بنیاد، سال آینده تامین اعتبار و نویسنده و جریان یک رمان خوب از طرف بنیاد تامین می شود.

سعیدی زاده گفت: تا پایان فروردین ماه فرصت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ادبیات کودک و نوجوان پیش بینی شده که پس از ارزیابی آثار اختتامیه این جشنواره در شب میلاد امام رضا (ع) با حضور همه برگزیدگان ۱۶ جشنواره در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی تاکید کرد: امام علی ابن موسی الرضا(ع) بهترین و سنگین ترین سرمایه معنوی ما برای مقابله با جبهه کفر، نفاق و استکبار جهانی است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) عنوان کرد: معتقد هستیم که این امام رئوف را نباید در گوشه ای از تاریخ محصور کرد بلکه برای حل مشکلات فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی و اقتصادی و همه جوانب زندگی باید از این منبع فیض استفاده کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر