سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با وجود فراهم بودن همه فضا و امکانات فیزیکی و تجهیزاتی اما به علت تامین نشدن پزشک و نیروی متخصص، درمانگاه تخصصی هلال احمر این شهرستان که بتازگی راه اندازی شده، تاکنون فعالیتی نداشته است.\n\nبه گزارش فکرشهر، عبدالکریم شعبان زاده افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت خود در زمینه کمک به همنوع، ارایه خدمات انسان دوستانه و حمایت از فعالیت های درمانی اقدام به برپایی درمانگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دو شهر بوشهر و دیر کرده است.
کد خبر: ۱۳۲۹۶
يکشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: با وجود فراهم بودن همه فضا و امکانات فیزیکی و تجهیزاتی اما به علت تامین نشدن پزشک و نیروی متخصص، درمانگاه تخصصی هلال احمر این شهرستان که بتازگی راه اندازی شده، تاکنون فعالیتی نداشته است.

\n\n

به گزارش فکرشهر، عبدالکریم شعبان زاده افزود: جمعیت هلال احمر با توجه به رسالت خود در زمینه کمک به همنوع، ارایه خدمات انسان دوستانه و حمایت از فعالیت های درمانی اقدام به برپایی درمانگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در دو شهر بوشهر و دیر کرده است.

\n\n

وی اضافه کرد: براساس توافق بین دو دستگاه مقرر شد، جمعیت هلال احمر نسبت به تهیه مکان و امکانات مورد نیاز درمان اقدام کند و پزشک و نیروهای مورد نیاز از طرف دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود.

\n\n

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان کرد: درزمان مقرر فضا و امکانات مورد نیاز از طرف جمعیت هلال احمر فراهم شد و پزشک متخصص که از تعهدات دانشگاه علوم پزشکی است، بزودی تامین و خدمات درمانی در این مرکز ارایه می شود.

\n\n

شعبان زاده ادامه داد: در این ارتباط از تاخیر به وجود آمده در فعالیت این درمانگاه از مردم عذرخواهی می کنیم.

\n\n

فرماندار دیر گفت: درمانگاه تخصصی هلال احمر با کمک فردی خیر دو ماه پیش راه اندازی شد اما تاکنون غیر فعال بوده و دراین مرکز هیچ فعالیت درمانی برای مردم صورت نمی گیرد.

\n\n

حمزه اعتماد افزود: از مسوولان شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر می خواهیم که پیگیری لازم را در این زمینه داشته باشند و اگر کاری صورت داده نمی شود از مردم شهرستان دیر به خاطر این کوتاهی عذرخواهی کنند.

\n\n

به نوشته ی ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: دیر از جمله شهرستان های این استان است که به دلیل نداشتن بیمارستان درمانگاه تخصصی ندارد. 

\n\n

دکتر علیرضا رییسی افزود: به همین دلیل امسال برای این که مردم شهرستان دیر از خدمات تخصصی بی بهره نباشند شماری پزشک متخصص در این شهرستان برای ارایه خدمات سرپایی مستقر شدند.

\n\n

وی اضافه کرد: با توجه به این که ارایه خدمات تخصصی نیازمند زیرساخت هایی است از طرح جمعیت هلال احمر برای راه اندازی درمانگاه تخصصی استقبال شد.

\n\n

رییسی با بیان این که از همه ظرفیت ها برای ارایه خدمات در بخش سلامت استفاده می کنیم بیان کرد: درمانگاه هلال احمر فرصت خوبی بود تا بتوانیم با استفاده از زیرساخت های فراهم شده از سوی این جمعیت برای ارایه خدمات سلامت به مردم بهره ببریم.

\n\n

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: با توجه به این که سهمیه پزشکان متخصص استان بوشهر در مهر و آبان مشخص و براین اساس توزیع می شوند نتوانستیم برای شهرستان دیر نیروی مشخصی حکم بزنیم و باید از نیروهای موجود استفاده می کردیم.

\n\n

وی یادآورشد: تا چند ماه آینده که سهمیه نیروهای متخصص استان بوشهر مشخص می شود برای این درمانگاه نیروی مشخصی تعیین و احکام آنها صادر خواهد شد.

\n\n

رییسی با اشاره به سفر ماه دی سال گذشته هیات دولت به استان بوشهر گفت: در این سفر وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول داد به محض تحویل بیمارستان دیر در زمینه نیرو و تجهیزات همکاری لازم را به عمل آورد که دراین ارتباط 40 نفر نیروی متخصص در حوزه پرستاری، مامایی، علوم آزمایشگاهی و سایر بخش های دیگر استخدام و تاکنون 40 تا 50 میلیارد ریال برای تهیه تجهیزات این بیمارستان تامین اعتبار شده است.

\n\n

درهفته هلال احمر امسال دو درمانگاه با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی در شهرستانهای بوشهر و دیر افتتاح شد که به دلیل تامین نشدن نیروی مورد نیاز هم اکنون خدماتی در این مراکز ارایه نمی شود. 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر