دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۲۰۱
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۸

فکرشهر: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: تاکنون ۹۶۵ نفر استعداد برتر قرآنی در مدرسه‌های این استان شناسایی و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی برای آنان دوره‌های ویژه آموزشی در حال برگزاری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، حامد جمالی در تور خبری بازدید از دارالقرآن طوبی بوشهر به مناسبت هفته تربیت اسلامی اظهار کرد: سال گذشته از بین دو هزار و ۵۰۰ دانش آموز راه یافته به مسابقه‌های استانی قرآن، عترت و نماز ۱۶ نفر به‌عنوان برگزیده به مسابقه‌های کشوری راه یافته و از این تعداد نیز هشت نفر دربخش‌های مختلف موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی بیان کرد: با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس انتظار می‌رود امسال ۲۰ هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی در رشته‌های مختلف قرآن، عترت و نماز شرکت کنند.

هفت هزار مربی ابتدایی زیر پوشش طرح ملی اتقان

جمالی با اشاره به برگزاری طرح ملی آزمایشی ارتقای توانمندی قرآنی آموزگاران، مربیان و مدیران (اتقان) دوره ابتدایی در استان بوشهر افزود: در قالب طرح اتقان، هفت هزار مربی مقطع ابتدایی استان طی سه سال زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: قرار است همه آموزگاران، معاونان و مدیران دوره ابتدایی در راستای ارتقای سواد قرآنی یک دوره آموزشی ۶۰ ساعته را درقالب این طرح فرا گیرند.

جمالی اظهار کرد: براین اساس در سال نخست اجرای طرح اتقان چهار هزار مربی مقطع ابتدایی استان بوشهر زیر پوشش طرح اتقان قرار گرفته اند.

فعالیت ۲۲ دارالقرآن در استان بوشهر

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۲۲ دارالقرآن کریم در سراسر این استان به صورت تخصصی در بخش‌های مختلف قرآن و احکام فعالیت می‌کنند.

جمالی افزود: ابتدا دانش‌آموزان در مدرسه از سوی مربیان استعدادیابی و افراد مستعد، به کلاس‌های تقویتی دعوت می‌شوند.

وی ادامه داد: در تمام مدرسه‌های استان بوشهر محفل قرآنی برگزار شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر