يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۳۴۷
سه‌شنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۴

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز امسال، محور برنامه های این ایام در شهرستان، برنامه های فرهنگی، مذهبی و اعتقادی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمد تقی صفری صبح سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروز و حضور مسافران و گردشگران اظهار داشت: با توجه به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام تعطیلات نوروز امسال، محور برنامه های این ایام در شهرستان، برنامه های فرهنگی، مذهبی و اعتقادی است و دستگاه‌های مرتبط با اجرای برنامه‌های فرهنگی قداست این ماه را در نظر داشته باشند و برنامه ها ی خود را بر این محورها برگزار کنند.

فرماندار گناوه افزود: شهرداری گناوه با همکاری دستگاه های مربوطه در چند نقطه ساحل اقدام به برپایی چادر اقامه نماز کنند و امام جماعت با هماهنگی امام جمعه و تبلیغات اسلامی تعیین شود.

وی اظهارداشت: برپایی چادر برای اقامه نماز و ایستگاه‌های صلواتی در مسیرهای بین راهی و ورودی شهر برای مسافران و گردشگران در دستور باشد.

وی با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری در ملا عام در ایام ماه مبارک گفت: در ماه مبارک رمضان مراکز عرضه کننده غذا، غذاخوری ها و رستوران ها باید کنترل و نظارت شود و تا قبل اذان مغرب از بازکردن مغازه های خود و عرضه غذا به صورت علنی خودداری کنند.

فرماندار گناوه بیان کرد: دستگاه های متولی نظارت لازم را داشته باشند تا از روزه خواری در ملا عام جلوگیری شود.

صفری با بیان اینکه رعایت مسائل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب کاری فرهنگی و همه باید مشارکت و همکاری کنند یادآور شد: مردم متدین و معتقد شهرستان گناوه پای بند و معتقد به اصول دینی و اسلامی هستند و مسافران و مهمانانی که به این شهرستان سفر می کنند باید در رعایت مسایل دینی و شئونات اسلامی از جمله عفاف و حجاب در بازار و ساحل همکاری و مشارکت کنند و نسبت به رعایت مسائل اهتمام جدی ورزند.

فرماندار گناوه با اشاره به اینکه ساحل این بندر از نقاط گردشگرپذیر و مهم است بیان کرد: ساحل گناوه در ایام تعطیلات باید مدیریت فرهنگی شود و باید دستگاه های متولی برنامه‌ریزی مناسب برای تفریحات و ورزش‌های سالم در کنار برنامه های فرهنگی و مذهبی، مناسب در این ایام مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به موضوع ترافیک گفت: فرمانده انتظامی و راهور برای کنترل ترافیک در تعطیلات برنامه جامعی مشخص کنند و هر چه موردنیاز است با همکاری شهرداری مهیا شود که در این ایام مشکلات را کاهش دهیم.

فرماندار گناوه یادآور شد: همه ادارات و مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات شهرستان گناوه برای خدمات رسانی شایسته به مسافران و گردشگران نوروزی، کمک و همکاری کنند تا امسال نیز خدمتات شایسته ای به مهمانان و مسافران در شهرستان داشته باشیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی گناوه در این نشست گفت: نشست شورای فرهنگ عمومی با دستور کار برنامه ریزی برای اعیاد شعبانیه و نیمه شعبان، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

عبدالرضا محمدی نژاد افزود: در سال جاری تاکنون هشت جلسه شورا ی فرهنگ عمومی شهرستان برگزار و چندین برنامه و مصوباتی اتخاذ شده است.

وی گفت: باتوجه به اینکه سند تعالی فرهنگی شهرستان تدوین می شود یک کارگروه مشورتی تشکیل خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر