دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کانون‌های گرد و غبار در استان بوشهر به صورت میدانی تا اواخر مرداد شناسایی می‌شود.\n\nبه گزارش فکرشهر، :فریبا دهقان ظهر امروز در جلسه‌ بررسی و کارشناسی پدیده گرد و غبار درباره آئین نامه قبلی مقابله با پدیده ریز گردها و وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی تشریح کرد و اظهار داشت: پدیده ریزگردها یکی از چالش‌های در زمینه تخریب زیست محیطی است که طی 5 سال گذشته در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه با  آن روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۱۳۳۶۸
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

فکرشهر: معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کانون‌های گرد و غبار در استان بوشهر به صورت میدانی تا اواخر مرداد شناسایی می‌شود.

\n\n

به گزارش فکرشهر، :فریبا دهقان ظهر امروز در جلسه‌ بررسی و کارشناسی پدیده گرد و غبار درباره آئین نامه قبلی مقابله با پدیده ریز گردها و وظایف هریک از دستگاه‌های اجرایی تشریح کرد و اظهار داشت: پدیده ریزگردها یکی از چالش‌های در زمینه تخریب زیست محیطی است که طی 5 سال گذشته در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه با  آن روبه‌رو هستیم.

\n\n

وی، با تاکید بر اینکه کانون‌های انتشار ریزگردها به‌خاطر عوامل مختلفی در منطقه توسعه پیدا کرده است، گفت: خشکسالی‌ها، کاهش بارش جوی و تاثیر آن بر میزان آب‌های روان و رودخانه‌ها سبب شده تا بسیاری از مناطق به عنوان  کانون‌های انتشار ریزگردها  تبدیل شود.

\n\n

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همراهی و کمک نهادهای دولتی و مردم نهاد برای کمک به کاهش خسارت پدیده ریزگردها با منشاء داخلی را ضروری دانست و افزود: با مطالعات انجام شده حدود 8 کانون تولید ریزگرد در استان بوشهر شناسایی شده که این مهم براساس پهنه بندی و مطالعات محیط زیستی و بازدیدهای میدانی و بررسی تصاویر ماهواره‌ای انجام  شده است.

\n\n

دهقان تصریح کرد: از این مناطق هشت گانه با توجه به وضعیت خشکسالی، پوشش گیاهی و جریان باد سبب ایجاد ریزگرد می‌شوند و آن مناطق یا مناطقی که جریان باد به آن سمت است تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

\n\n

وی با بیان اینکه کانون‌های گرد و غبار در استان بوشهر شناسایی می‌شود افزود: کانون‌های  گرد و غبار در استان بوشهر به صورت میدانی تا اواخر مرداد شناسایی می‌شود.

\n\n

منبع: تسنیم

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر