شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۰۸۸
دوشنبه ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴

فکرشهر: نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: یک کارگروه و کارویژه اساسی از سوی مسئولان با هدف بهبود شرایط اقتصادی و براساس نام‌گذاری سال برای مهار تورم و افزایش تولید در استان شکل گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نخستین نشست شورای اداری استان بوشهر در سال جاری اظهار کرد: حسب اولویت‌های شرایط منظومه نیازهای نظام، شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب انتخاب می‌شود.

وی با توصیف تورم به عنوان عامل افزایش غیرمتناسب، پیوسته و مداوم قیمت کار، خدمات و کالا و به خصوص کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، افزود: در شرایط تورمی قیمت‌ها بدون اینکه کار و کالا کیفیت بیشتری داشته باشد افزایش می‌یابد به نحوی که قیمت‌ها در تراز کالا و کار نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: ایجاد تورم به تمام ارکان ثروت و قدرت یک ممکلت آسیب وارد و در شرایط تورمی ارزش پول و قدرت خرید مردم کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: مهمترین دستاورد تورم در یک جامعه ایجاد اختلاف طبقاتی و نارضایتی جدی مردم از مدیریت اجرایی نظام است.

صفایی بوشهری تاکید کرد: مهار تورم به معنی توقف فوری تورم بعد از توقف و کاهش تدریجی و در نهایت رسیدن تراز اقتصادی کالاها و کار نسبت به پول مصرفی است که با این روش مدیریت اقتصاد تورم انجام می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: یکی از عوامل مهار تورم رشد تولید است و اگر تولید و عرضه و تقاضا یکی شود تورم مهار می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد تولید باید همراه با استانداردسازی و ارتقا کیفیت کالاها همراه شود،افزود: رشد تولید باید همراه با سرمایه‌گذاری مطمئن، ایجاد شرکت‌ها و کارخانه‌های سنگین و سبک برای تولید مطئمن و استاندارد باشد.

صفایی‌بوشهری با تاکید بر مردمی‌سازی اقتصاد، گفت: تولیدی‌ها به خصوص تولیدی‌های استراتژیکی که در تولید ناخالص ملی تاثیرگذار هستند باید گسترش یابد.

وی ادامه داد: اگر ما براساس دانش، مهارت، مجاهدت و نظارت و یک حرکت جمعی منظومه ای و جهادی داشته باشیم شرایط در کشور به خصوص استان بوشهر برای رشد تولید و مهار تورم فراهم است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر