دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۲۳۷
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸

فکرشهر: مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰۰ مجوز تاسیس کودکستان صدر شده است، گفت: ۱۷ پرونده با تایید شورای نظارت وارد فرایند نهایی صدور مجوز شده و ۱۲۱ پرونده در مرحله بررسی توسط هسته گزینش قرار دارد. 

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، علی موحدی چهارشنبه ۹ فروردین در پنجمین نشست شورای برنامه ریزی و نظارت بر کودکستان ها اظهار کرد: محور تعلیم، تربیت و آموزش کودکستان‌ها باید بر اساس محتواهایی باشد که کودکان به هویت ایرانی- اسلامی خود افتخار کنند. 

وی با بیان اینکه مربیان کودکستان‌ها باید الگوی شایسته‌ای برای نوآموزان باشند، اضافه کرد: نظارت مستمر بر محتواهای آموزشی کودکستان‌ها و رعایت حجاب و عفاف برای مربیان و نوآموزان ضروری است. 

موحدی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری سازمانی مختصص کودکان پیش از دبستان آرزویی بود که محقق شد تا پراکندگی و سردرگمی در مدیریت کودکستان‌ها از بین برود و با تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک، زمینه تحقق عدالت آموزشی و تربیتی کودکان فراهم شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست گفت: برای تربیت نسلی ارزشی، انقلابی و تمدن‌ساز باید با نگاه تربیت اعتقادی- دینی و نگاه تربیت تمام ساحتی به کودکستان‌ها توجه شود.

غلامحسین مهران‌پور افزود: کودکستان‌ها با نگاه به سند تحول بنیادین و نگاه تمام ساحتی، برنامه‌های آموزشی- تربیتی خود را برنامه‌ریزی کنند . 

وی با بیان این‌که کیفیت‌بخشی به مدیریت کودکستان‌ها یکی از برنامه‌های مهم این معاونت است، ادامه داد: در این راستا توانمندسازی نیروی انسانی و  کیفیت‌بخشی به محتوای آموزشی و تربیتی بر اساس به آئین نامه حرفه‌ای مربیان و آئین‌نامه تخلفات و محتوای آموزشی کودک در دستور کار است.

مهران‌پور در پایان خاطرنشان کرد: شناسایی و جذب بازماندگان از تحصیل، کاهش نرخ تکرار پایه، افزایش پوشش تحصیلی، کاهش نرخ ترک تحصیل، توانمندسازی نیروی انسانی و توجه ویژه به کودکستان‌ها، شش برنامه اساسی و مهم معاونت آموزش ابتدایی در سال ۱۴۰۲ است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر