شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: نشست فعالان اجتماعی دشتستان با دکتر علیرضا حاجیونی، رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، پیرامون مشکلات این حوزه و مسائل رخ داده اخیر در برازجان انجام گرفت و ...
کد خبر: ۱۳۵۲۷
دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۵

فکرشهر: نشست فعالان اجتماعی دشتستان با رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

\n\n

به گزارش فکرشهر، نشست فعالان اجتماعی دشتستان با دکتر علیرضا حاجیونی، رییس شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، پیرامون مشکلات این حوزه و مسائل رخ داده اخیر در برازجان انجام گرفت.

\n\n

در ابتدای این جلسه که قریب 4 ساعت به طول انجامید، سوال های مورد نظر پرسیده شد و پس از آن حاجیونی به پاسخ دادن پرداخت.

\n\n

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: در همه جای دنیا روال درمان وجود دارد و بیمار باید اول به پزشک عمومی یا خانواده مراجعه کند، هر چند که نتیجه نگیرد و پس از آن به متخصص و یا بیمارستان انتقال یابد و باید این سلسله مراتب رعایت شود تا هزینه ها تقریبا رایگان شود.

\n\n

دکتر حاجیونی ادامه داد: در کشور و استان ما این گونه نیست و در همان ابتدا بیمار به متخصص مراجعه می کند و حتی خود درمانی انجام می شود و این مسئله باعث مشکلات و هزینه بیشتر برای آن ها می گردد.

\n\n

وی افزود: سطح خدمات و دکترهای حاضر در شهرستان ما استاندارد است و باید بر اساس نرم خاصی که وجود دارد آمبولانس، پزشک متخصص و عمومی، دستگاه ام آر آی و ... به بخش درمان تعلق می گیرد و البته در برخی مواقع نیز بخش خصوصی ورود کرده و به بخش دولتی کمک می کند.

\n\n

حاجیونی اضافه کرد: در درمانگاه های شهرستان که در بخش ها فعال هستند، شیفت روز و شب وجود دارد که در ساعات معین به مردم خدمت رسانی می کنند.

\n\n

رییس بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: در شیفت شب بیشتر کارهای اورژانسی صورت می گیرد و در قفسه دارویی این شیفت نیز بیش از 100 قلم دارو وجود دارد که عمدتا برای موارد اورژانسی هستند و برای بیماری هایی مثل گلودرد و سردرد که اورژانسی نیستند توقع آن است که شب مراجعه نگردد.

\n\n

حاجیونی اضافه کرد: برخی اوقات شنیده می شود که پزشکان ما بی سواد یا کم تجربه هستند، خب هیچ پزشکی مادرزاد باتجربه نبوده است و با کار کردن و درمان انواع بیماری ها به این تجربه دست یافته است و در تمام نقاط کشور هم همینطور است.

\n\n

\n\n

وی با اشاره به طرح تحول سلامت و کم شدن زیرمیزی پزشکان اظهار داشت: هر فردی که پس از اجرای طرح تحول سلامت به بخش دولتی مراجعه کرده و دکتر از وی پول زیرمیزی گرفته است به شبکه بهداشت مراجعه کند و یا با شماره 1690 تماس بگیرد.

\n\n

حاجیونی ادامه داد: پس از تماس با شماره مذکور این موضوع در کمتر از 48 ساعت به مسئولین رسانده می شود و ظرف 10 روز با حضور تماس گیرنده این مسئله پیگیری خواهد شد.

\n\n

رییس بهداشت و درمان دشتستان گفت: از سال پیش تاکنون 19 پزشک متخصص به شهرستان مراجعه کرده اند؛ البته استثناهایی هم وجود دارد مثل چشم پزشک که در یک سال اخیر تنها یک چشم پزشک به بخش دولتی استان وارد شده که آن هم در مرکز مستقر شده و بنا داریم دومین چشم پزشک که به استان بوشهر می آید را به دشتستان بیاوریم.

\n\n

وی اضافه کرد: عده ای انتقاد می کنند که چرا سالیان پیش برخی خدمات در بخش ها وجود داشت اما حالا ارائه نمی شود، به این دلیل است که توقعات، شاخص ها و سیاست وزارت بهداشت تغییر کرده است و برای کاهش تلفات ترجیح داده می شود که بیمار با طی کردن مسافتی چند دقیقه ای به بیمارستان که مکانی مجهز است آورده شود.

\n\n

حاجیونی با اشاره به جوسازی هایی اخیر درباره بخش ارم گفت: دستگاه رادیولوژی سعدآباد خراب شده بود و ما گفتیم که تا تعمیر آن صورت گیرد دستگاه رادیولوژی تنگ ارم به این بخش فرستاده شود.

\n\n

وی ادامه داد: پس از این مسئله موجی از حملات به شبکه بهداشت صورت گرفت ولی باید این موضوع را در نظر گرفت که وقتی متخصص رادیولوژی در تنگ ارم نیست وجود دستگاه در آن جا چه فایده ای دارد؟ مگر برای من بیمار تنگ ارمی با بیمار سعدآبادی فرقی می کند؟

\n\n

حاجیونی درباره این موضوع که محیط داخلی بیمارستان شهید گنجی برازجان گرم است گفت: این بیمارستان با 5 چیلر خنک می شود و سیستم سرمایش آن هیچ مشکلی ندارد.

\n\n

وی ادامه داد: دمای استاندارد برای بیمارستان ها و مراکزدرمانی 25 درجه است و ما تمام نقاط بیمارستان شهید گنجی را تست کرده ایم و دما تنظیم است منتهی افرادی که از بیرون به محیط داخلی بیمارستان وارد می شوند با وجود گرمای پنجاه درجه منطقه ما، توقع دارند که در همان لحظه ورود خنک شده و عرق آن ها خشک شود که این امر امکان پذیر نیست.

\n\n

رییس بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: برای داروها نرخ معین وجود دارد و داروخانه ها می توانند تا 15 درصد سود بگیرند، حالا برخی افراد سود کمی می گیرند و برخی داروخانه حد نهایی را از مردم دریافت می کنند و این مسئله بستگی به انصاف آن ها دارد.

\n\n

دکتر حاجیونی اضافه کرد: در مسئله سلامت مردم، ما به جد پیگیر هستیم و در برخورد با استفاده جوهرقند در نانوایی ها این مسئله را نشان دادیم و خوشبختانه این جدیت در بین دیگر نهادهای مسئول شهرستان نیز دیده می شود.

\n\n

وی افزود: واحد های صنفی زیر نظر ما هستند و دکه های موجود در سطح شهر که ساندویچ می فروشند یا پارک هایی که قلیان کرایه می دهند و موارد اینچنینی باید از طرف شهرداری مورد بازدید قرار گیرند و فقط ما قانونی کلی داریم که این غذافروشی ها تهدید کننده سلامت هستند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان درخصوص بیمارستان 17 شهریور برازجان گفت: بر روی این بیمارستان که قرار است با ظرفیت 60 تختخواب راه اندازی شود، دو مرحله کار انجام خواهد گرفت.

\n\n

حاجیونی ادامه داد: بخش نوساز و جلویی آن مثل اورژانس سر جای خود باقی می ماند و قسمت هایی نیز که احتیاج به مقاوم سازی دارند پیمانکار آن انتخاب شده و منتظر تامین اعتبار هستیم و بزودی پیمانکار فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

\n\n

وی اضافه کرد: پرسنل این بیمارستان نیز استخدام شده اند و این مرکز پس از راه اندازی در بخش های قلب، اورژانس، اتاق عمل، داخلی و زنان فعالیت خواهد کرد.

\n\n

رییس بهداشت و درمان دشتستان ادامه داد: با پیگیری های انجام گرفته و با حمایت مردم و مسئولین شهرستان قصد داریم رشته های پرستاری و فوریت های پزشکی را برای دانشگاه علوم پزشکی به برازجان بیاوریم. 

\n\n

حاجیونی در پایان گفت: مسئله اساتید و محل تدریس را حل کرده ایم و فقط منتظر تصویب و تصمیم شورای عالی توسعه آموزش پزشکی هستیم.

\n\n

\n\n

\n\n

عکس: مجتبی رحمانی فرد

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر