يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۴۵۲
شنبه ۱۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: رهاسازی ماهی قرمز سفره هفت سین در محیط‌های طبیعی و تالابی آثار زیان‌باری برای اکوسیستم به همراه دارد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحمن مرادزاده در آستانه روز طبیعت در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: برخی از مردم در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی ماهی قرمز سفره عید را در رودخانه‌ها و تالاب‌ها رها می‌کنند که آثار مخرب زیست محیطی به همراه دارد و این گونه ماهی نباید وارد اکوسیستم طبیعی کشور ما شود.

وی با تاکید بر پرهیز مردم از رها سازی این ماهی‌ها، عنوان کرد: رقابت تغذیه‌ای با سایر گونه‌های بومی، کمک به رشد بی‌رویه جلبک، کاهش رفتار تولید مثلی برخی دوزیستان بومی در حضور این گونه و انتقال بیماری به ماهیان دیگر از آسیب‌های رهاسازی نادرست ماهیان قرمز در محیط‌های طبیعی است.

سرپرست اداره کل حفاظت محیطزیست استان بوشهر تصریح کرد: محیط‌بانان و کارشناسان این اداره کل روز ۱۳ فروردین در حال آماده‌باش هستند تا ضمن ارائه مشاوره محیط زیستی به مردم، با گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت، از بروز هرگونه آسیب محیط زیستی پیشگیری کنند.

مرادزاده عنوان کرد: روز ۱۳ فروردین ماه در حقیقت روز مهربانی با طبیعت است و همه باید در این روز در اندیشه حفاظت از طبیعت و نگهداری از این امانت الهی برای نسل های آینده باشند.

وی توصیه کرد: مردم در محیط زیست و جنگل‌ها آتش روشن نکنند و در صورت روشن‌کردن نیز پیش از ترک محل از خاموش و سردشدن آن مطمئن شوند.

وی همچنین از بوشهری‌هایی که فردا به دامان طبیعت می‌روند، خواست: پیش از ترک طبیعت زباله‌های خود را درون کیسه مخصوص گذاشته و به نزدیکترین محل جمع‌آوری زباله انتقال دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر