شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی بوشهر:
کد خبر: ۱۳۵۷۱۷
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۵۲

فکرشهر: مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر گفت: برازجان مرکز شهرستان دشتستان در اولویت توسعه نواحی صنعتی و طرح توسعه شهرک‌های این استان قرار دارد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان دشتستان بیان کرد: تقاضا محوری تعیین‌ کننده اولویت‌ها برای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی در استان بوشهر است و بر این اساس برازجان امسال در اولویت قرار دارد.

وی از تخفیف‌های امسال برای پرداخت حق انتفاع زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر خبر داد و افزود: این تخفیف‌ها که پارسال ۱۵ درصد بود، امسال در مناطق توسعه یافته به ۲۰ درصد و در مناطق در حال توسعه استان بوشهر به ۲۵ درصد هزینه کل افزایش یافته است.

حسینی گفت: در نواحی و شهرک‌های صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته استان بوشهر حق بهره‌برداری از زمین با ۵۰ درصد تخفیف به سرمایه گذاران واگذار می‌شود که این حمایت‌ها می‌تواند منجر به افزایش شمار واحدهای تولیدی این استان و در نتیجه رشد تولید در آن شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان بوشهر توضیح داد: سرمایه‌گذاران در صورت پرداخت نقدی حق انتفاع زمین می‌توانند از این تخفیف‌ها بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: در زمان حاضر نزدیک به پنج هزار و ۵۰۰ نفر در واحدهای صنعتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان بوشهر مشغول به کار هستند.

پاسخگویی به ظرفیت سرمایه گذاری در دشتستان نیازمند توسعه نواحی صنعتی است

فرماندار دشتستان در این دیدار با بیان اینکه این شهرستان از توانمندی بسیار بالایی برای سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی برخوردار است، گفت: با پایان‌ یافتن واگذاری زمین در شهرک صنعتی برازجان فرصت سرمایه‌گذاری در دشتستان بسیار محدود شده است.

احمد بنافی با اشاره به افتتاح کارخانه آرایشی بهداشتی برازجان با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در سفر اسفندماه پارسال رئیس‌جمهور به بوشهر، افزود: ایجاد نواحی صنعتی جدید در دشتستان می‌تواند پاسخگوی نیاز سرمایه‌گذاری در این شهرستان باشد.

وی ادامه داد: در این راستا برای ایجاد ناحیه صنعتی در بخش‌های شبانکاره و آبپخش اقدامات اولیه انجام شده که باید تصویب و آغاز عملیات اجرایی آن پیگیری شود.

در زمان حاضر مساحت شهرک صنعتی برازجان به عنوان مرکز شهرستان دشتستان ۱۴۰ هکتار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر