شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۰۴۶
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید به بحث جوانی جمعیت و خانواده به‌عنوان اولویت فرهنگی با حساسیت بیشتری ورود شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالرحیم افروغ عصر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی و برنامه‌ریزی باهدف هم‌فکری و هم‌افزایی در راستای اعلام اولویت‌های فرهنگی استان بوشهر اظهار داشت: امروز ارزش‌های انقلاب اسلامی با این محصولات فرهنگی است که می‌تواند به دنیا صادر شود.

وی تصریح کرد: ارزآوری حاصل از صادرات صنایع فرهنگی می‌تواند کشورمان را از اتکا به صادرات نفت خام رهایی بخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: با توجه به ارزآوری صنایع فرهنگی در دنیا باید ذهن‌ها را به سمت سرمایه‌گذاری در شکل‌های مختلف صنایع فرهنگی سوق داد.

افروغ افزود: باید در زمینه ترویج ازدواج و احیا بسیاری از آئین‌ها از جمله خواستگاری گام برداشت زیرا امروز با کم رونق شدن ازدواج و به طبع آن فرزند آوری نیز کاهش‌یافته است.

وی اضافه کرد: فضای مجازی به‌عنوان یک چالش اساسی در جامعه است بنابراین باید مشخص شود در این بخش چه شیوه، مدل و الگویی را باید ارائه کرد.

افروغ بابیان اینکه چهارمین اولویت فرهنگی در حوزه هویت است، افزود: با توجه به اهمیت بحث هویت باید کلان برنامه‌های هویتی تنظیم شود.

وی اظهار داشت: خلیج‌فارس، دو قرن مقاومت، بافت سنتی، نخلستان‌ها، کوه‌ها، آداب و سنن استان به‌عنوان اِلمان‌های هویتی استان بوشهر برای مقابله با آسیب‌های استان باید برجسته‌سازی شوند.

ضرورت تدوین برنامه فرهنگی منسجم برای استان بوشهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی در بخش دولتی، خصوصی و مردم متعدد هستند اما در بخش برنامه‌ریزی دچار تشتت است که باید با شناسایی و معرفی اولویت‌ها هر یک از دستگاه‌ها به‌صورت مستقل اما در مسیری مشخص گام بردارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر