سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۰۵۳
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴

فکرشهر: بخشدار بندرریگ گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده، اعتبار مورد نیاز برای ایجاد شبکه برق موقت در سایت پرورش میگو رودشور شمالی تامین و تخصیص یافت، اما پیمانکار طرف قرارداد به شکل شایسته‌ای اقدام به اجرای شبکه برق نکرده است.

به گزارش فکرشهر، ضرغام محمدی روز یکشنبه در حاشیه بازدید از سایت پرورش میگو رودشور شمالی در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: اگرچه بخشی از تیرهای برق در این محدوده نصب شده اما به دلیل اجرانشدن کامل پایه‌گذاری، روند برق‌رسانی با وقفه مواجه شده است

وی افزود: طرح مزارع پرورش میگو در این سایت به دلیل تامین‌نشدن زیرساخت‌های لازم از جمله برق‌رسانی باعث شده تا پیشرفت لازم نداشته باشد.

بخشدار بندرریگ خواستار بررسی و پیگیری دستگاه‌های مرتبط برای رفع موانع و مشکلات موجود و تامین زیرساخت‌های لازم بمنظور تسریع در روند اجرای طرح‌های پرورش میگو مستقر در سایت رودشور شمالی این بخش شد.

وی عنوان کرد: در صورت اجرای کامل تامین برق مورد نیاز شهرک شیلاتی رودشور، درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت.

محمدی گفت: مساحت کل سایت شهرک شیلاتی رودشور شمالی ۳ هزار و ۶۱۱ هکتار بوده که در فاز نخست این طرح، ۵۴ مزرعه پیش‌بینی شده است.

بخشدار بندرریگ تاکید کرد: مجتمع شهرک شیلاتی رودشور از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین طرح اقتصادی آبزی پروری در جنوب کشور است که با تکمیل زیرساخت‌ها و عملیات بهره‌برداری از سایت پرورش میگو ، ضمن تامین نیاز داخلی زمینه صادرات بخش زیادی از محصول تولیدی به خارج از کشور فراهم می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با تکمیل مجتمع شهرک شیلاتی رودشور شمالی، شمار زیادی از افراد جویای کار بومی منطقه مشغول بکار شوند.

بخش بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر دارای سه سایت پرورش میگوی فعال است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر