شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۶۰۵۴
يکشنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶

فکرشهر: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر یکی از ۲۰۰ مرکز پزشکی هسته‌ای فعال در کشور است که سالانه اقدام به تشخیص و درمان یکهزار بیمار در استان می کند.

به گزارش فکرشهر، اکرم فرهادی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مرکز تحقیقات و پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر در مساحتی به وسعت یکهزار متر مربع در ۲ بخش پیش بالینی و بالینی از سال ۱۳۸۶ در کنار بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر راه اندازی شده تا به کارهای تشخیصی و درمانی بیماران بپردازد.

وی اضافه کرد: انواع سرطان‌ها، تومورها، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های التهابی مغز مانند آلزایمر و پارکینسون به صورت مولکولی در این مرکز تشخیص داده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: هم‌زمان با سفر رئیس جمهور در اسفند سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر، طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با نصب دستگاه پت سی تی اسکن و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

وی افزود: دستگاه تصویربرداری پت سی تی اسکن به عنوان یک روش تشخیصی پزشکی پیشرفته در این مرکز نصب شده است که سیستم عملکرد ارگان‌ها را به تصویر می‌کشد.

فرهادی اضافه کرد: این روش اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی آن‌ها در بدن فراهم می‌کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در نظر است برای توسعه مرکز پزشکی هسته‌ای بخش رادیودارویی و آزمایشگاه تخصصی رادیو دارویی به عنوان یکی از پیوست‌های پزشکی هسته‌ای فراهم شود تا استقلال بیشتری در حوزه تشخیص و درمان فراهم شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر