شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید. دومین زوجی که در این راستا معرفی می گردد...
کد خبر: ۱۳۶۲۲
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰

فکرشهر: پایگاه خبر تحلیلی فکرشهر قصد دارد در راستای اهداف فرهنگی خود و همراه با ماهنامه ی «فکر شهر»، زوج های هنری و فرهنگی استان بوشهر را معرفی نماید. دومین زوجی که در این راستا معرفی می گردد، زوجی هنرمند از شهروندان دشتستان می باشند.

\n\n

به گزارش فکرشهر، معرفی این زوج ها، توسط بانوی خانواده انجام می شود:

\n\n

من آزاده نيک فرجام هستم، متولد بهمن ماه در بوشهر. همسر آقاى عبد الصاحب اقدسى. آشنایى ما بر می گرده به انجمن سینمای جوان برازجان. ايشون استاد عکاسى بودن و منم اونجا عکاسى ياد می گرفتم. اولين عکس من راه پيدا کرد به جشنواره ادينبورگ انگليس و در هفته فيلم و عکس هم مقام دوم رو کسب کردم.

\n\n

آقای اقدسی، در سال 68 وارد انجمن سينماى جوان شدن و از اولين دوره هنر جويان بودن و بعد هم وارد دانشگاه تهران شد و ليسانس عکاسى رو گرفت. در دوره دانسگاه چند فيلم بلند سينمایى 16 و 35 میلی متری کار کردن.

\n\n

ما در سال 81 ازدواج کرديم. ثمره ازدواج ما دو فرزند به نام های ايليا و رهام هست. همسرم سال 82 وارد صدا و سيما شدن و به عنوان تهیه کننده و مستندساز فعالیت می کنن. در صدا و سيما با ساختن فيلم مستند «سيراف و جواهرات زنده»، پنج جايزه برتر کشورى رو دريافت کردن و الان هم در حال ساخت مستند «از سينيس تا سيراف» هستن. همچنين برنامه هاى روتين مثل شو نشينى و بهار بوشهر و جایی براى زندگى و اقليم دشتستان را تهيه کنندگى کرده و برنامه ترتيل قران که سه سال پياپى مقام اول کشورى رو کسب کردن. در حال حاضر هم در حال پيش توليد مستند «گويش و آداب رسوم مردم هند و بحرين و استان بوشهر» هستن و همچنين «سازهاى آبى جم و سيراف» رو هم در دست ساخت دارن.

\n\n

 زندگى بدون هنر بسيار بى روح و کسل کننده است. هنر در زندگى من باعث شور و نشاط و اميد شده و تاثیر ديگرى که هنر در زندگى من ايجاد کرده، دوست داشتن زندگى هست. 

\n\n

\n\n

 

\n

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر